Guppyfødsel

Gikk til Akvariet mitt igår, og fant 3 nyfødte guppyer.
De fikk ikke være i fred ett sekund, så flyttet dem oppi ei fødekasse, Men har lest at guppyer får mange fler enn tre unger, så flyttet dermed morra oppi der også i tilfelle hun hadde fler på lager.

Nå har det gått en dag uten fler unger, så lurer egentlig på om det kan ha oppstått komplikasjoner ved stress eller liknende. Eller om det kun er meg som er utålmodig...

PS: Morra er ikke like stor som forventet, har sett diverse Guppyfødsel-filmer og min Guppymamma er ikke i nærheten så stor!!
Ble derfor veldig overrasket når jeg fant ungene!

Hadde vært fint med noen gode råd til en fersking!
Hepp!
Gratulerer med småttiser!

Som du er inne på er 3 et lavt tall for et guppy-kull. Men det er to ting man må ta i betraktning.
1. Førstegangsfødende guppyer får ofte ganske små kull.
2. De fleste guppy spiser eget yngel.

Det kan derfor være at det er født et forholdsvis lite kull hvor mor (og evt far, tante, onkel og andre i karret) har hatt en fortreffelig buffet. Det at hun ikke var spesielt stor kan jo også indikere at kullet ikke var så stort.
Moren blir ihvertfall stresset av å gå i et fødekar.Slipp henne løs i hovedkaret igjen du,kanskje det kommer noen fler også
Faren er selvfølgelig at yngel blir spist, men har du tett beplanting evt. flyteplanter i karet ,så pleier det å overleve flere, lykke til med småttisene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap