Hei igjen:) mitt akvarie

Jeg posta en link for litt siden om litt tips til oppstart av akvarie.

Nå har jeg startet opp mitt 110 L juwel og det er for tiden bebodd av 5 neon tetra og 2 Kilebåndrasboa. De svømmer rundt og virker som alt er i orden Temp i vannet er 25 grader.

Jeg har lagt til 2 bilder av akvariet. Ser alt greit ut? Burde jeg ha mer planter eller steiner? Har litt lyst til å lage en hule et sted i akvariet. Et skikkelig gjemmested.

Ancistrus er det neste som skal opp i akvariet + kanskje noen fler kilebåndrasboa.
Fint :)
Synes karet ditt ser flott ut, jeg. Men jeg ville nok ha mer planter etterhvert.
Det ser veldig ryddig og pent ut.

Jeg har også nettopp startet opp nytt kar, men har heller ikke mye planter oppi enda. Rett og slett fordi jeg vet ikke hvordan jeg vil ha det.

Utrolig fin den rota du har!

Dette karet blir nok lekkert!

Ancistrus er lurt å ha oppi før det du har lyst til å ha av fisk. De rydder opp. Samme med corydoras (panda feks, søk i fiskebasen)

Det er en fin forklaring i toppen i nybegynner forumet ang innkjøring av nytt kar.
(du kan se i "bloggen" min, trykk på brukernavnet mitt. Der er det en som har forklart masse til meg)

Edit: tester du ph og nitritt? Etter en erfaring de to siste dagene, så sank ph verdien fra 8 til 5 hos meg. Pga rota jeg hadde i. Så følg med. (selv om rota di er kjøpt i butikk?)
Takk for tilbakemelding:)
Skal ta å lese på siden din

Jeg har ikke testa for ph og nitrit enda, har blakka meg litt på ting til nå, så må vente litt. Evt hvor mye koster det for noe som kan måle nitrit og ph?

Rota er kjøpt i butikk, virker som en proff butikk, jan holt akvarium.
Hei

Gratulerer med nytt akvarie.

Legger ved en link til siden jeg selv bruker når det kommer til dråpetester.


Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap