Nytt 60l akvarium

Hei Jeg kjøpte et 60 l akvarie til dama nå nettopp, og vi ble begge gira me en gang.
karet har stått i snart 2 døgn og har brukt masse tid på og vaske grus, plante plantene og få ting på plass. Vi lurer litt på om dette ser bra ut? og hvilke fisker dere anbefaler har kjennskap til guppy neontetra fra før, Jeg har veldig lyst på Algesuger, di er så kule! På forhånd venligst takk for all hjelp vi kan få
Søkte i fiskebasen på alt som kan gå i et 60 liters akvarie og fikk opp over 400 forskjellige arter så det er bare å velge. Dvergciklider eller dverggurami kanskje eller en type corydoras og noen tetra. Eller killifisk. Det finnes mange muligheter ..
Lykke til:o)
Takk for raskt svar bare lurte litt ifra andres erfaringer angående algesugere og guppyer har vi lyst og starte med ?
Kjøpt 2 Ancistrus. De er flinkere som algespisere som små. Blir kjønnsmoden når de er ca 2 år, så de vokser sakte. Har du en av hvert kjønn , skal det hvist lite til før det blir fler. Skal du ha en malle så bør du ha en rot i akvariet da de liker å gnage på den.
Kjøp kanskje 3 hanner og 5 hunner av guppy, Skal du ha yngelen til å overleve bør du ha noen høye , buskete planter sånn at yngelen får gjemt seg.Evt. noen flyteplanter. Foreldrene er ikke så flinke foreldre og spiser opp yngelen om de får tak i de.
Guppy
Jeg synes guppy er kjempefine å starte med, spesielt om man har lyst til å få flere siden disse formerer seg ganske raskt... ha masse planter som yngel kan gjemme seg i så er dette bra. minimum 2-3 hunner per han

Starter opp et akavrium igjen selv nå etter et års pause, og skal ha guppy og andre levendefødende.... sverddrager, blackmolly og platy...synes det er kjempespennende å få små yngel å se dem vokse seg store og sterke
Takker mye for svar, var akkurat informasjonen jeg trengte! men tror dere det er for tidlig og sette i algesugere allerede på fredag? Startet det opp på mandag?
det er for tidlig å sette inn fisk nå, les om innkjøring her http://akvaforum.no/text.cfm?id=2372

hvis du starter innkjøring av filter nå tar dette ca 20 dager etter den metoden som er beskrevet.

hvis du bare lar akvariet stå tar det ca 6 uker før det er klart for fisk.
mens du venter på at akvariet skal bli klart for fisk så annbefaler jeg deg å lese i artiklene på akvarieskolen her. er så morsomt å lære om hva man egentlig putter oppi et akvarie. og ikke minst unngår man nybegynnerfeil som kan være en veldi kjip ting for både deg og fiskene. lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap