Guppy føder (haster)

har en guppy som har født 2 stk og satt ho i et eget akvarium sammen med de 2 ynglene hennes. er dette trygt ? eller kommer ho til å spise dem opp?
har 2 gravide guppyer, men ho jeg har satt i eget akvarium er litt tykkere enn ho andre så regner med at det er ho som føder.
håper på raskt svar .
Inaktiv bruker
Det KAN hende at hun spiser dem etter fødselen. Derfor kan det være best å ha yngelen for seg selv.
takk for svar. ynglene er der ennå. men ho har ikke fått noen flere.
nå er det 4 barn men skal jeg la de voksne være der til magene er *vanlige* ?
Hei
Det kommer litt ann på hvor mye planter du har i akvariumet ditt ( de vil nok gjemme seg for moren). Jeg har ikke sett at mine guppyer har spist noen av ynglene sine. Guppyen min fødet i et akvarium med flere andre fisker i, som sverddrager,kardinaltetra og diverse bunnfisker. Jeg tror jeg plukket ut nærmere 15-20 yngel og satt de ut i et annet kar. Jeg tipper da at ikke noen ble spist. Var til og med 2 guppy yngel jeg hadde oversett som har levd nå i 4 uker med de voksene fiskene. Jeg ville latt mamma guppyen bli igjen til magen er normal, så slipper du og stresse hun så mye. Det finnes ingen fakta om hva som er riktig, de har større sjangs for og overleve i akvariumet enn i naturen, da vi gir fiskene våres mat regelmessig. Gratulerer med yngel forresten! =D alltid like gøy!
fortsatt bare 4 stk og magen er like stor. får håpe det er født fler imorgen når jeg våkner kan hende ho ble stresset så fødsel stoppet litt opp pga satt ho tilbake i det store akvariet igjen pga flere gjemmesteder for yngelen der.
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap