Sopp

Inaktiv bruker
Hei! Oppdaget for noen uker siden at det begynte å komme små hvite prikker på en rot jeg har hatt i akvariumet snart et års tid nå, er på størrelse med knappenålshode. Disse har begynte å spre seg på noen av steinene jeg har i akvariumet.
Noen som har noen ide om, de kan være skadelige for fisken, eller om noen effektiv måte å bli kvitt o.l?
Var innom og kikket på akvariet ditt. Har du ført opp alle sneglene du har eller har du bare eplesneglene fortsatt? Høres veldig ut som egg fra en eller annen Neritina snegle.
Inaktiv bruker
Jeg har faktisk 2 Sebrasnegler (Neritina natalensis) ja, men står her på nettsiden at oppdrett i akvarium ikke er registrert, men de kan allikavel legge egg da eller? Trodde kanskje det kunne være sopp jeg. Får ta opp rota og ta en nærmere titt
Da er det nok egg etter disse. Har hatt en slik selv og det var prikker overalt Eggene klekkes ikke i ferskvann.
Har det selv!
Hvis de ikke klekkes i ferskvann, hvordan kan de klekkes da Astrid? jeg fant ikke noe om det i skalldyrbasen =/ Jeg har Sebra og elefant snegle
Det er nok veldig få som har prøvd på det her i Norge, men det har vært gjort. De voksne sneglene er rene ferskvannsnegler, men når eggene klekkes så fraktes larvene med vannet ut i sjøvann og vokser der til de langsomt forflytter seg oppover i bekker og elver til ferskvann igjen.

I et akvarium må man derfor ta ut eggene og legge de i et saltvannskar hvor man etter klekking gradvis endrer saltinnholdet etterhvert som de vokser til det er rent ferskvann til de fullvoksne sneglene. Det er nok langt mer arbeid enn de fleste gidder å styre med så det er nok derfor ingen har prøvd seg på det her inne.

Infoen har jeg hentet herfra om du vil lese litt mer om det.
Inaktiv bruker
Så artig! Blir nok ingen oppdrett av meg heller nei:P Men Takk for raske og bra svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap