- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Golden yngel
Golden yngel
Postet 22.08.11 kl 19:42
Postet 30.08.11 kl 16:30
Postet 03.09.11 kl 18:32
Postet 04.09.11 kl 17:03
Postet 06.09.11 kl 16:13
Postet 13.09.11 kl 18:24
Postet 13.09.11 kl 22:22
Postet 15.09.11 kl 09:34
Postet 15.09.11 kl 10:32
Hei
Har hatt mye golden yngel, og de vokser ca 1 cm i mnd, når de får nok mat. Jeg så stor forskjell på de som jeg hadde i eget yngelkar og de som vokste opp sammen med de voksne fiskene. I yngelkaret vokste de godt, da de slapp å konkurrere med de voksne om maten. Mens de som var i hovedkaret vokste svært sakte.
Har hatt mye golden yngel, og de vokser ca 1 cm i mnd, når de får nok mat. Jeg så stor forskjell på de som jeg hadde i eget yngelkar og de som vokste opp sammen med de voksne fiskene. I yngelkaret vokste de godt, da de slapp å konkurrere med de voksne om maten. Mens de som var i hovedkaret vokste svært sakte.
Postet 16.10.11 kl 00:07
Postet 20.10.11 kl 18:51
Fargeløs goldenyngel
Hei
Eldgammel tråd, men...
Jeg har masse Goldenyngel nå, men de er helt bleke, ingen gulfarge å se, kun litt sort på finnene. Den eldste er 6 uker, de andre er noen dager gamle. De vokser godt og jeg ser nesten forskjell på størrelsen fra dag til dag.
Får de farge sent, eller er det noe som er galt?
De har ikke eget kar, men går sammen med ca 30 voksne Golden, Duboisi og noen andre ciclider i en 260 l. Lurte på om det var en type kamuflasje der de svømmer rundt blant steiner i matchende farge
Siden det er Duboisi i karet, så er fôret til hele gjengen Tetra Pro Algae.
Vannverdier er bra.
Mvh Trine
Eldgammel tråd, men...
Jeg har masse Goldenyngel nå, men de er helt bleke, ingen gulfarge å se, kun litt sort på finnene. Den eldste er 6 uker, de andre er noen dager gamle. De vokser godt og jeg ser nesten forskjell på størrelsen fra dag til dag.
Får de farge sent, eller er det noe som er galt?
De har ikke eget kar, men går sammen med ca 30 voksne Golden, Duboisi og noen andre ciclider i en 260 l. Lurte på om det var en type kamuflasje der de svømmer rundt blant steiner i matchende farge
Siden det er Duboisi i karet, så er fôret til hele gjengen Tetra Pro Algae.
Vannverdier er bra.
Mvh Trine
Postet 05.08.20 kl 13:13
TriferHei :) Eldgammel tråd, men... Jeg har masse Goldenyngel nå, men de er helt bleke, ingen gulfarge å se, kun litt sort på finnene. Den eldste er 6 uker, de andre er noen dager gamle. De vokser godt og jeg ser nesten forskjell på størrelsen fra dag til dag. Får de farge sent, eller er det noe som er galt? De har ikke eget kar, men går sammen med ca 30 voksne Golden, Duboisi og noen andre ciclider i en 260 l. Lurte på om det var en type kamuflasje der de svømmer rundt blant steiner i matchende farge :) Siden det er Duboisi i karet, så er fôret til hele gjengen Tetra Pro Algae. Vannverdier er bra. Mvh Trine
Så lenge de vokser og er friske, så er det neppe noe galt. Utfarging skjer stort sett når de blir eldre.
Postet 11.08.20 kl 11:35
Postet 11.08.20 kl 17:29