Piraya i 500 l

Ja, nå har jeg klart og smitte samboeren med akvariehobbyen... Han har lenge mast om piraya, men jeg har sagt at jeg ikke kaster ut barna mine av 250l for en fisk jeg ikke vil ha, han er inntressert i 250 l, men jeg lar han ikke få holde på så mye med det da jeg er redd for `barna` mine og han ikke forstår at fiskene ikke skal ha mye mat også skjønner han ikke hvorfor jeg absolutt skal ha så mye planter i akvariet, men jeg sier bare at det skal være sånn for fiskene sin skyld Men i dag kom tanken på et 500 l kar til han, som han kan ha piraya i Er det passelig størrelse?? Å hvor mange piraya kan man ha i en 500 l?
Plussmedlem
Hvis du bruker "søk" funksjonen vil du finne hvertfall 2 tråder fra kun noen dager tilbake som omhandler piraya og problemstillinger ved hold av disse...
Okey, takk Men er jo litt gøy å få sine egne svar da men...
Piraya
Hei,jeg hadde 16 stk piraya i en 450L og disse var ca.20cm.Jeg også hadde hatt lyst på piraya lenge,men ble veldig skuffet når jeg endelig fikk dem,spesielt rødbukpiraya er veldig skvettende og det er nesten ikke mulig og innrede karet,de river det ned eller setter seg fast bak stener og andre ting du har oppi der.Jeg hadde mine i 1,5mnd og ville selge dem,men det er nesten ingen som kjøper sånn og det endte med att jeg byttet dem bort i et akvarium.Jeg syntes fiskene var utrolig kjedelig!! Du burde tenke deg godt om før du anskaffer deg disse fiskene.Du kan jo nesten ikke ha andre fisker sammen med disse heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap