Har rundt 45 platy yngler, trenger råd.

hei jeg lurer på om dere har noen brae ideer som jeg kan fore yngler med, jeg liker ikke egg yolk, siden jeg syntes det grumser opp vannet for mye, og microorm får jeg ikke lov til. noen bra tips?
Hei
Hva med selskapserter da? De grønne nedfryste ertene bruker jeg til mine guppy og sverddrager yngel samt artemia da. Jeg bruker og tine ertene med vann tar av skallet rundt og putter de i en sprøyte slik at ertene blir most når de kommer ut av sprøyten. Hvis det er noe igjen i sprøyten kan man helt fint ha den i kjøleskapet til dagen etter.
Artemia er også veldig fint og gi til fiskene, men det krever litt forbredelse men er egentlig veldig lett å få til. Søk etter Artemia på forumet, det er flere fine veiledniger til hvordan man klekker Artemiaeggene =)
Erter, flott!
takk erter hørtes jo ganske enkelt ut, er det bare å ta av skallet blande med litt vann og mose det? artemia leiter jeg faktisk etter nå, tusen takk.
Du kan blande det med vann også, men jeg pleier bare og bruke vannet til og tine de opp med, er veldig raskt og enkelt. Men yngelen setter nok størst pris på Artemia, men de burte ha litt variert kost. Jeg har faktisk også gitt mine frossene mygglarver som er tint opp, som jeg doserer med sprøyte, yngelen spiste det opp.
takk da satser jeg på flakfor, erter å litt artemia.
Yngel får helt fint i seg både frosne mygglarver samt rekemix. Variér kost og fôr lite og ofte samtidig som du er flink med vannbytter for sterke, levedyktige fisker. Mikroorm er slettes ikke ekkelt hvis det er grunnen til at du ikke får lov. Artemia er jo litt mer herk siden det krever litt av deg, men selv handler jeg artemiaegg fra Aquamanias. Veldig ålreite priser, høy klekkerprosent er det også.
Hei:d
jaa det er grunnen til at jeg ikke får lov, fordi mamma syntes det er ekkelt med orm å mark
lignende skapninger:S men uansett hvordan lager du rekemiks?
TAKK
Kan en ikke bare mate de med vanlig fiskefor??
Vi har guppy yngel og knuser foret før vi gir dem det.
Can Sahin
hei jeg lurer på om dere har noen brae ideer som jeg kan fore yngler med, jeg liker ikke egg yolk, siden jeg syntes det grumser opp vannet for mye, og microorm får jeg ikke lov til. noen bra tips?


Du har alt fått et par forslag, særlig artemia er et glimrende for, blant det beste man kan skaffe. Ellers er platyyngel så store at de uten problemer tar pulverisert tørrfor.

Stephan
Jeg har ca 50 guppy og molly yngel. De får litt pulvurisert flakfor om morgenen, og frossen cyplops på kvelden. Etterhvert som yngelen blir litt større, får de litt frossene røde og svarte mygglarver som jeg kutter opp i små biter med en skarp kniv. Du bør ikke bruke for store biter eller mye tørrfor, da kan fiskene død av forstoppelse. Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap