Vannrens

Er det noen av dere som har denne?

http://www.ifeelgoood.com/index_no.html

Hvis er dere fornøyd, eller er den ikke til noe nytte?
Jeg har hatt en slik noen uker i en 375 liter. Synes den bråker litt, og personlig synes jeg den skyen av bitte små bobler blir litt i overkant. Nitrat som sluttprodukt slipper man uansett ikke unna, så vannbytter bør man jo foreta uansett. Om den virker hemmende på alger og skadelige bakterier aner jeg ikke.
UV filter kjenner jeg ikke godt nok til å svare på, desverre
Filter
Har du en utvendig pumpe hadde jeg nok foretrukket uv lampe som du slipper ha i akvariet. Garantert er de en god del bedre enn den du søkte opp. Angående ozon behandling, temmelig overasket hvis det ikke virker for nitrit som kommer fram i bloggen her.

Heidi Waltoft-olsen
Er det noen av dere som har denne? http://www.ifeelgoood.com/index_no.html Hvis er dere fornøyd, eller er den ikke til noe nytte?
HER kan du lese om min erfaring med denne. Er kjempefornøyd, og kommer til å kjøpe den til alle karene mine.

Boblene er ikke noe problem i det hele tatt. :o)
Hans Johansen
Har du en utvendig pumpe hadde jeg nok foretrukket uv lampe som du slipper ha i akvariet. Garantert er de en god del bedre enn den du søkte opp. Angående ozon behandling, temmelig overasket hvis det ikke virker for nitrit som kommer fram i bloggen her.

Okey, har utvendig pumpe. Da skal jeg heller se på uv-lampe. Du mener en sån man har på slangen?
Uv
Den typen som du har på slangen er nok den beste, så løp å kjøp.
Angående innlegg Philips Tropical Purifer, så tror jeg ikke vedkommende som hadde innlegg er helt med.

Har du ei god pumpe til akvariet, tilegg med uv og ozon anlegget, så har du bare velstand.
Hans Johansen
Den typen som du har på slangen er nok den beste, så løp å kjøp. [B]Angående innlegg Philips Tropical Purifer, så tror jeg ikke vedkommende som hadde innlegg er helt med.[/B] Har du ei god pumpe til akvariet, tilegg med uv og ozon anlegget, så har du bare velstand.

Var den til meg, eller? Må bare spørre.
Kan du ikke se litt lenger opp på sida da vel? Her ser du en som har svart vedkommende på innlegg angående Philips Tropical Purifier
God helg
Note to my self: Lese alle innlegg nøye!

God helg til deg også! :o)
Glemte si du må gå opp til det første svaret))
Den som mener ozon anlegget til Philips ikke har virkningsgrad, kan jo ikke ha prøvd det. Her er det ikke bare målbart, men man ser det både på planter, fisk m.m.
Hans Johansen
Glemte si du må gå opp til det første svaret:))) Den som mener ozon anlegget til Philips ikke har virkningsgrad, kan jo ikke ha prøvd det. Her er det ikke bare målbart, men man ser det både på planter, fisk m.m.

Regner med at det var mitt svar du henviste til.
Mitt svar var basert på det faktum at nitrat som sluttprodukt unngår man ikke ! Jeg har ikke nevnt noe om virkningsgraden på produktet når det gjelder algesporer/helsevirkning på fiskene/nitritt/amoniakk eller annet. Dette kan man lese hos produsenten !
Glemte nesten å nevne at å fremstille noen som ikke "helt med" kan oppfattes svært provoserende, når man i beste mening prøver å dele erfaringer
Jeg bestemte meg for å prøve uansett, så for vi se om detter er noe bra produkt ozon.

Ser en del av dere prater om at det kan bli opphop av natratt, men det skal ikke være farlig for fiskene. Tar jeg helt feil her?
Nitrat er sluttproduktet i nedbrytningsprosessen av ammoniakk og nitritt. Dette er ufarlig for fiskene, i begrensede mengder. JBL sin dråpetest sier vel at opp mot 20-25 er ok nivå. For å redusere mengden med nitrat er det vannbytte som må til
Ja, nå har jeg satt inn ozon og den er nesten lydlør.
Når jeg satt den inn førstegangen, bråkte den noe sinnsykt og tenkte at jeg skulle sende den tilbake. Kunne ikke ha det sån, mannen klikker i vinkel hvis han hørte denne lyden bestandig. Men så flyttet jeg på den og satt den mitt i akvariumet, like langt avstand fra begge glasse veggene. Da sluttet den å bråke. Muligheten at den var for nerme glassveggen og det som var årsaken?
Nå er jeg veldig spent om vannet blir krystall klart og vannverdiene holder seg bra uten vannskifte.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap