Co2 flaske, hva trenger man?

Hei

Hvis jeg nå skal til med co2 for plantene og bruke flaske til dette, hva trenger jeg utenom selve flaska?

Ja, har søkt også

Frode
Det er lurt å ha en regulator med manometer å sette på flaska, og det er veldig genialt med magnetventil. Ellers trenger du en bobleteller og reaktor/diffusor i tillegg til co2 slanger da! Da er du igang. Kan evt utvide med ph kontroller!
Hei

Kan nok ble dyr sak etterhvert da?.. med alle delen der Ser på ebay etter diffusor nå.

Frode

ps, ringer NOHA i Stavanger å hører om co2 apparat.

Plussmedlem
Hør med Kim Andre Martinsen i Drammen (han som var Dyrenes Konge her inne før), så han hadde komplett co2-anlegg ute til salgs for litt siden
Så en som skulle selge ett sett til ca 3500 ,- husker ikke hvem det var i farten

Frode

EDIT : alle de delene som trengs, selges det på dyrebutikker (nett?)
Vel, 3500 er jo noe dyrt, holder selv på med akvarium, igjenn, nå bare et 120 liter som det skal komme litt planter i etterhvert.

har akkurat startet med innkjøp av co2 anlegg til dette, og da ble det som følger for meg.

Brannslukningsapperta (5 kg, co2, ny) 990,- Ergo
regulator, ink manometer, solenoid, nåleventil og bubbleteller. 450,- ebay
Glassdiffusor 80,- ebay.

så komplett, inkl. frakt og alt vil anlegget komme på rett over 1500,-

Mener dette er alt jeg trenger, skal da sies at jeg skal ha en enkel timer på co2.

Gleder meg som en unge til alt kommer
Co2
Hei

Med dem delene fra ebay, er du ikke redd for å tillegg skatt eller hva det nå heter, når du passerer 200 kr pr vare?

Det vil jo bli i tillegg på prisen også

Har du linker til dem du kjøpte på ebay?

Frode
Ebay handel (offtopic)
Om man ikke handler for mer enn 200? NOK så betaler man ikke moms.
men om man passerer denne magiske grensen, koster det 180? kroner i tollavgift + 24% moms på varen.

Derfor må man forsikkre seg om at selgeren setter dette som gave, eller at verdien er lavere en den egentlig er verdt.

Har ikke vært borti noen selgere som ikke går med på dette, men har vært uheldig ett par ganger, og glemt dette når jeg handlet. da betalte jeg 70,- i mva og 180 i fortolling.

derfor forsikkrer jeg meg om at selgerne alltid nedskriver varen til 20$

funker kjempebra

Regulator:

http://www.ebay.com/itm/160655630419?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

diffuser:

http://www.ebay.com/itm/250591851688?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

og den skal da bli mva fri
Bjørnar Hundseth
Mener dette er alt jeg trenger, skal da sies at jeg skal ha en enkel timer på co2.


Det beste er å koble co2-tilførsel til samme timer som lyset. Da stenges tilførselen når lyset slokkes. Co2 bør ikke tilføres når det er mørkt i karet.

Stephan
Co2 anlegg
tommelfingerregelen er vel co2 to timer før lyset slås på, og av to timer før det slås av.

Her er en liten oppdatering, (ikke meningen å stjele tråden din)

har fått diffusere, disse er jo like nyttige som å blåse co2 ut vinduet.

derfor...
lagde jeg en reaktor av hele sullamitten.

har allerede innstalert den, så det får bli med en enkel ilustrasjon.

legger også ot bilde av co2-flasken med regulator og timer.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap