Noen spørsmål om kampfisk og 120liter

Hei!
jeg har kjøpt et 120liters akvarium og lurer på om dere kan hjelpe meg med noe?
jeg har:
5 neon tetra,
6 sebrafisk,
1 regnbuefisk,
1 kinesisk algespiser,
3 algeetende reker
og en annen fisk også som jeg skal ha i det. Helt siden jeg fikk denne hobbyen har jeg alltid hatt lyst på kampfisk!
Kan jeg ha 1 hu og 1 hann også i dette karet eller passer ikke de andre fiskene med kampfisker? Hvis de passer, eventuelt hvilke andre fisk kan jeg ha sammen med de da? Jeg vil helst ikke ha noen som er vanskelige og holde, og jeg skal ikke ha noen levendefødere i det heller for det har jeg et eget kar til.

Foresten et spørsmål til hvordan ser jeg forskjell på hann og hu?

Hjelp meg!

håper på et raskt svar
Den fisken du ikke bør ha i karet er Kinesisk algespiser for den krever myyye større kar og den blir veldig agressiv når den blir større. Den har en tendens til å suge seg fast på flate fisker. Regnbuefisken trenger også mye større kar.
Kjønnsforskjell på kampfisk er at hannen har langt slør mens hoene har korte finner. Det finnes hanner som kalles Plakat og de har korte finner men litt lengre enn vanlige hoer. Det du da må se etter er om den har eggleggingsorgan. Dvs en liten hvit prikk der eggene skal komme ut. Hvis den har det er det en hoe.
Kampfisk ruler!

Men er det noen gode tips til hvilke andre fisk jeg kan ha med Kampfisker
Bortsett fra den kinesiske algespiseren så skulle resten gå greit. Vær bare obs på at kampfisk er individualister så det som vanligvis fungerer hos de fleste behøver ikke gå så bra hos deg Gi også godt med gjemmesteder til hunnen. Masse planter og huler hjelper henne å stikke seg unna slik at hannen ikke ser henne hele tiden. Enkelte kampfisk kan også finne på å ta rekene dine, kommer litt an på gjemmesteder der også og hvilken art det er.

Selv holdt jeg mitt kampfiskpar i en 125 liter med en stor gjeng med kuhliiål, en stim stjernedanioer og noen få amanoreker.
Jeg kan ta med den Kinesiske algespiseren til dyrebutikken og få byttet den med en annen malle. Hvilken malle kan jeg bytte den med?
Jeg kan også ta rekene oppi til levendeføder akvariet så får jeg noen algespisere oppi der også, så slipper de å bli spist i tillegg. Problem løst!
Men hvilke andre fisk kan jeg ha med Kampfisker?
Håper på noen gode råd

Foresten, hvor stor er forskjellen på halene deres, ser vi det tydelig at det er en gutt eller jente?

Kan noen hjelpe meg med spørsmålene mine
vær så snill
Det første bildet er av en hanne og det andre av en hoe. Det er vanskeligere å se forskjell på kamfisker såkalte Plakathanner og hoer. De selges veldig unge i butikkene så jeg har kjøpt plakathanner mange ganger når jeg skulle hatt en hoe.
Takk for svar
Jeg har sjekket opp i fiskebasen om hvilke fisk jeg kan ha med Kampfisker og jeg har funnet noen fisker jeg synes var stilige. Men jeg har hørt at fiskebasen bare er tull, så eg lurer på om disse passer med fiskene jeg skal ha?
her er listen:
-Praktbotia
-Indisk glassmalle
-Sort NeonTetra
-Honninggurami
-Stjernedanio
-Norsk flaggtetra
-Båndgurami
Kan jeg ha disse? og hvilke er vanselige å få tak i?
Håper på gode svar
De fleste fiskene du har sett deg ut er stimfisker og da syns jeg karet ditt blir for fult og urolig. Jeg ville hatt et guramipar, corydoras 6 stk , ancistrus et par og en stim med rødmunntetra. Jeg ville ikke hatt mer oppi enn det.
Fiskebasen her inne er ikke bare tull, den er meget lærerik. Mulig at noe ikke stemmer men ingenting er perfekt.
Det er fanen "akvarievenner" man ikke kan ta som god fisk. Resten av basen er meget bra...

Ja, jeg mente vel heller "akvarievenner".
Men de Corydorasene kan jeg heller bytte dem med Praktbotiaer?
hallo aquagal jeg og lurer på dette med kampfisk i kas akvarium så fint at du skrev så slipper jeg
Bare hyggelig
Jeg la foresten ut akvariumet ditt som mine yndlingsakvarium
Aquagal
Ja, jeg mente vel heller "akvarievenner". Men de Corydorasene kan jeg heller bytte dem med Praktbotiaer?

Jeg har ikke erfaring med praktbotiaer men de må også være flere for å trives. Det er en fisk som bør være flere ilag. De blir veldig store og hissige kan de også være. Så jeg vet rett og slett ikke. Hvis du skal ha snegler så kan du ikke ha praktbotia for de er sneglespisere.

Det er derfor jeg vil ha dem
Praktbotia og slørkampfisk går dårlig sammen i lengden.

I tillegg er 120 liter alt for lite for praktbotia.

Hvor mange Corydoras må jeg minst ha?
Jeg tror du kan begynne med 6 stykker. Det finns mange sorter . Se i fiskebasen og les om hver enkelt og finn ut hvilken som passer til dine vannverdier.
Corydoras er jo så nusselige at det er umulig å ikke bli forelsket i de.

Hei!
I går kjøpte jeg en Kampfisk hann, dyrebutikken hadde ikke huer men det går bra.
Kampfisken min er blå og litt rød, den er veldig stilig spesielt når den gjør finnene større det ser ut som den trives men den er litt sjenert (gjemmer seg litt)
Heia Kampfisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap