Bråkete pumpe etter bytt av luftstein

Hei!
Jeg har fått et merkelig problem. Har kjøpt en brukt Biorb 30 og var veldig fornøyd, rent bortsett fra det voldsomme bråket fra pumpa. Jeg klarte ikke høre mer på det og gikk til innkjøp av en NewAir 2 fra Aquatics systems.. Den skulle være den mest stillegående på markedet. Og det ble bedre, mye bedre! Yay, både fisker og jeg var strålende fornøyd. Men i dag så jeg at tankens luftstein (airstone) var full av dritt. Den var nesten svart og har nok ikke vært bytta på lenge. Jeg kjøpte en ny og det ble mye bobler, og mye mer bråk! Alle nettsider foreslår bytte av airstone for å begrense bråket, men det fullstendig motsatte skjedde. Det bråker voldsomt igjen! Den blir merkbart mer rolig hvis jeg holder for ventilen, så denne pumpa bråker mer jo mindre motstand den får.. Jeg har forsøkt å henge den høyere enn tanken, åpnet den opp (alt ser bra ut) og gjemt den bort. Ingenting virker. Jeg har nå måttet slå den helt av så vi får sove.. Har noen noe å foreslå? Noen som har opplevd lignende?

Takk for all hjelp!
Kjøp en klemme å ha på slangen, sån at det blir mindre bobler. det skal som regel hjelpe.
Takk
Takk for svar, men dette hjelper ingenting. Har forsøkt det også..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap