Hvilken fisk er dette ?

En type malle som fulgte med et kjøp, den er over 20 cm med halen.

skal fargene være sånn?
ser den er litt flekket med svakere farge.
min er også slik, derfor jeg spørr=)
Takk, vil selge eller gi den bort, er den noe å selge og hva med pris vet du det ?

jeg kjøpte min på dyrebutikk for 229 tror jeg... å den er på 12 cm.
men dyrebutikk er jo mye dyrere enn privar, emn min var jo også mye mindre enn din=)
vet ikke jeg ;p
men ser på bildet nr 2 den er litt flekkete, men ikke de andre, mulig jeg tar et bilde av den med til butikk og sjekker det ut, at den er ok ...
http://www.google.no/search?

hl=no&q=gibberish&gs_sm=c&gs_upl=0l0l1l8168l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1270&bih=644&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi#um=1&hl=no&tbm=isch&sa=1&q=+gibbiceps&pbx=1&oq=+gibbiceps&aq=f&aqi=g1&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=15785l16959l0l17301l2l2l0l0l0l0l156l283l0.2l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=e318cec06f2ce78b&biw=1270&bih=644
sikker på at det ikke kan være en Pleco?
Pleco
Og bunn substrat og lysforhold kan føre til andre farger, og om fisken blir stresset kan den også bli lysere.
Ang flekkene med svakere farger, så er det symetrisk på hver side på min, så siden mønsteret er taktfast, så skal den være slik, ellers ville det nok vært ujevnt mønster.
pleco.. kanskje, de er jo litt like, klarer ikke helt å se forskjellen ...
Det er garantert en gibbiceps. Min ser forøvrig slik ut også. Det varierer litt med bakgrunnen.
Ok
det var et litt dårlig bilde jeg sendte, får ikke overført bilder akkurat på til pc av en eller annen merkelig grunn....

Men den jeg har ligner veldig på denne også som er en pleco, men de ser kanskje veldig like ut

http://www.aquariumslife.com/freshwater-fish/breeding-freshwater-fish/breeding-pleco/
Peiling på hva den er verdt ?
Den første linken din er feilidentifisert. Det er også en gibbi, og ikke en pleco. På toppen av det hele, så ville det vært feil latinsk navn hvis det var en vanlig pleco også. Så den har dobbelt opp med feil.
Slik ser en vanlig pleco ut (og med riktig latinsk navn). At den i den andre linken din kalles gibbiceps pleco, er fordi man i USA kaller det meste av sugemaller for pleco. Så de viser faktisk til at den på bildet er en gibbiceps. Gibbiceps og vanlig pleco er forøvrig nære slektninger.

Du kan nok ikke vente deg noe særlig pris for den. Mange kjøper gibbier som små, men kan ikke huse dem når de blir større, og dermed enten gir dem bort, eller selger dem for en billig penge.
Takk for utfyllende info

Også ang pris så er det nok riktig som du skriver så gir den vekk, har ikke plass til den sværingen.

For meg ser det ut til å være en eller annen Hypostomus.
H. boulengeri?
det navnet du skriver er ikke det en salamander?
glem det googlet feil navn ;P
jo ligner, var på dyrebutikk i dag hun hadde en pleco, den lignet min og hun sa den ble veeeldig svær.
da har du vært i en butikk der de iallefall har noe peil. det er som nevnt årsaken til at den fort blir for stor for folk, og dermed gis bort.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap