Fluval u1 som rekefilter?

Som overskriften sier, vil dette filteret fungere i et 30-liters rekekar? Må jeg i så fall modifisere det noe, så rekene ikke forsvinner inni?
Hei, den orginale filtersvampen som følger med er litt grov og fyller ikke helt ut til rillene, men ja du kan gjøre det rekesikkert ved og fylle det med fin filtersvamp som presser mot rillene. man bare løfter av topplokket og stapper filtermateriale nedi.
Har selv eit fluval u1.
...

her skulle det engetlig stå at du kunne kjøpe mitt da eg ikke bruker mitt fluval u1 akuratt nå pgr av fant eit større filter eg bruker i rekekaret mitt på 54L som eg hadde glemt at eg hadde liggende fra tideligere akvariehold.
men så tenkte eg at det er eit kjekkt lite filter som er greit og ha tilfelle eg får bruk for det i fremtidige rekekar så eg ombestemte meg igjen hehe
Hehe men ok, da kan det hende jeg går for den typen
Kjøkkensvamp
Jeg har nettopp kjøpt dette til mitt rekekar.
Tidligere hadde jeg en stingray med nettingstrømpe, men jeg tror ikke det funker på denne.

Jeg har ikke rekesvamp så jeg vurderer å bruke litt av en sånn kjøkkensvamp isteden...
Den bør være fri for giftige ting siden vi kan bruke den til oppvask, og jeg har allerede
tatt de i bruk som algeskraper etter tips fra en venn.

Noen som har prøvd det?
Sera har noen greie filter som er yngel/rekesikre (de tre nederste på siden).
Edit: flowen kan justeres så det ikke blir storm i vannglass, selvom de er beregnet for større kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap