- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Fisker som passer sammen med kirsebærreker i 28l?
Fisker som passer sammen med kirsebærreker i 28l?
Postet 14.10.11 kl 10:16
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
Boraras micros Den passer sammen med rekene ellers så kan du jo se her hva som KAN passe. (link)
Postet 14.10.11 kl 10:24
:-)
SpockBoraras micros :) Den passer sammen med rekene ellers så kan du jo se her hva som KAN passe. [URLBLOCK1]
Det er ikke alltid at alt passer sammen selv om det står på sidene, men fint å høre hvis noen har hatt gode erfaringer.
Tenkte på guppy... De kunne lyst opp litt i det lille karet. Eller bestille "instant fish" på ebay, og klekke ut noen killi
Postet 14.10.11 kl 10:30
Postet 14.10.11 kl 10:37
Postet 14.10.11 kl 10:39
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
Guppy er ikke lurt, da blir det fort tomt for reker.
men Boraras micros holder seg i midt og overflate, i tillegg er den så liten at den klarer ikke å spise rekene
men Boraras micros holder seg i midt og overflate, i tillegg er den så liten at den klarer ikke å spise rekene
Postet 14.10.11 kl 10:41
Postet 14.10.11 kl 10:43
Killier ville jeg vært forsiktig med å ha sammen med reker ,de har som regel stor munn
Dvergcoryer er en perfekt fisk sammen med reker ,det samme er fks. Moskita-rasbora.
Denne er bare nydelig i fargen,et flott blikkfang og liten nok til ikke å ta reker
Dvergcoryer er en perfekt fisk sammen med reker ,det samme er fks. Moskita-rasbora.
Denne er bare nydelig i fargen,et flott blikkfang og liten nok til ikke å ta reker
Postet 14.10.11 kl 10:54
Sølvi GullaksenKillier ville jeg vært forsiktig med å ha sammen med reker ,de har som regel stor munn ;) Dvergcoryer er en perfekt fisk sammen med reker ,det samme er fks. [URLBLOCK1]. Denne er bare nydelig i fargen,et flott blikkfang og liten nok til ikke å ta reker :)
Jeg har faktisk en stim på 10 stk moskita rasbora, men disse går i det store karet. Har også 4 stk dvergpansermaller i det karet! Moskitaene er fine!
Postet 14.10.11 kl 10:59
SpockGuppy er ikke lurt, da blir det fort tomt for reker. men Boraras micros holder seg i midt og overflate, i tillegg er den så liten at den klarer ikke å spise rekene :)
Har en Boraras stim i det store karet faktisk!
Postet 14.10.11 kl 11:00
Postet 14.10.11 kl 11:14
Benny R-Jhar ikke hatt noe problem med kirsebærreker sammen med guppy
Hvor mye plass hadde de?
Postet 14.10.11 kl 11:16
Sølvi GullaksenKillier ville jeg vært forsiktig med å ha sammen med reker ,de har som regel stor munn ;) Dvergcoryer er en perfekt fisk sammen med reker ,det samme er fks. [URLBLOCK1]. Denne er bare nydelig i fargen,et flott blikkfang og liten nok til ikke å ta reker :)
Mine klovnekillier rørte aldri rekene sålenge jeg hadde de, og har ikke hørt noe i den retningen fra ny eier heller.
De rasboraene skal jo ha 60 liter. :P
Postet 14.10.11 kl 11:28
Endret: 14.10.11 kl 11:30
Postet 14.10.11 kl 13:47
Størrelse på kar?
sissimorHar endlers og klovnekilli sammen med kirsebær og grønne reker, og det vrimler av reker i alle størrelser ;D
Hvor stort kar har du da?
Postet 14.10.11 kl 14:01
Har Sakurareker i sammen men Endlers og det har gått bra aå langt. Nå har de ikke ynglet i dette karet ,så er ike sikker på om de lar små rekebabyer være i fred. Men det er jo til å håse ,leser jo at andre får det til.
Endlers finnes det jo mange flotte utgaver av,har selv Japan blue og full red ,flotte fisker som også lyser opp i karet .
Endlers finnes det jo mange flotte utgaver av,har selv Japan blue og full red ,flotte fisker som også lyser opp i karet .
Postet 14.10.11 kl 14:17
Postet 14.10.11 kl 14:26