Gravid guppy

Kjøpte flotte Guppyer hos en her inne på Akvaforum og er så fornøyd med fiskene..
Dagen etter jeg fikk de, så jeg at den ene hunnen hadde fått 7 små Men ser nå at 2 andre hunner er veldig mørke bak, så regner med at de nedkommer med noen små de også.. har satt i ett fødekarr til de 7 jeg fant. men jeg aner jo ikke om disse 2 hunnene som ser gravide ut nå nedkommer.

hvor lenge kan de være i en fødekasse???
kan man se på de når det nærmer seg fødsel??

Syns at disse rugekassene jeg har ser så småe ut i forhold til størrelsene på de som venter yngel.

tar imot all tips med stor takk
akkurat fått yngel på min guppy for første gang. Disse ble føda i karet. hadde bestemt meg for å unngå fødekasse. har 10 små som er ca 3 dager gamle. gjemmer seg i en plante som står ved en rot. tenker naturen få gå sin gang. De som vokser opp vokser opp. naboen er heldigvis en dyrebutikk og hu tar imot yngel med litt str på.
Nettopp startet opp karret mitt og har ikke så veldig mye gjemmeplasser ennå for yngene mine.. Ikke har jeg lyst å miste de heller. Er så fasinert ut av Guppy at vil berge alle jeg klarer.. Så heldig du er som har dyrebutikken sså nærme. Her er det flere timers kjøring til nærmeste
Når guppiene ser ut som om de skal eksplodere er det ikke så lenge til fødsel. Da kan du putte ho i fødekassa. Men hun bør ikke gå der i alt for mange dager. Da kan hun bli stresset og dø. Ynglen kan du fôre opp i ett annet yngel akvarie. Har du ikke det, fungerer glass eller plast beholdere også.
Gutte gyppyer
jeg har fått 3 gutt guppyer kan de få yngel eller få unger? og kan de skifte kjønn et dummt spørsmål men vil ha svar på det!?
Nei guppier skifter ikke kjønn. Men når de er nyfødte og i en uke eller to etterpå, ser alle ut som jenter.

Du må ha begge kjønn for at det skal bli unger.
Inaktiv bruker
Ronja Zylmann
jeg har fått 3 gutt guppyer kan de få yngel eller få unger? og kan de skifte kjønn et dummt spørsmål men vil ha svar på det!?

Siden du har 3 gutter burde du kjøpe deg 6 hoer, så skal du se de yngler.
Men kjøp javamose som de kan gjemme seg i
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap