Gulfisk bolle

burde jeg få gulfisk i gulfisk bolle?
Nei...

Vil du ha noe i bolle, kjøp potetgull.
Nei. En gullfisk kan bli nesten 40 cm lang. og kan leve i MANGE år. Tror rekorden som er satt er ca 40 år.

Mange har gullfisk i en bolle og er overrasket over at de levde i 6 mnd-3 år. Hvis man tenker på potensiale fisken har så er dette utrolig trist.

Du og jeg kan overleve en tid i et bøttekott så lenge vi har mat og vann. Men vi vil ikke trives. Det samme gjelder for fisk. Egentlig er det ingenting som er egnet til å ha i bolle.

Minste str på akvarium som jeg syns er ok er 60 l. Skaffer du deg et fra 100l og oppover gjør du jobben for deg selv så mye enklere.

I en 60 liter kan du heller ikke ha gullfisk. Disse skal vel ha 500 l kar og oppover.
jeg tenkte på en slørhale da den trenger ikke så stort akvarium vel?
Den trenger større plass enn en bolle, ja. Minimun 60 litern.

Hvis du vil ha bolle, så finnes det mange fine snegler og reker som passer bedre.
KGK
jeg tenkte på en slørhale da den trenger ikke så stort akvarium vel?

Jovisst gjør de det. De blir store.

Å ha slørhaler og gullfisk i bolle er egentlig et av samfunnets mest utbredte dyreplageri, som burde vært forbudt for lenge siden. Men kulturen er vel at "det er jo bare en fisk", så da er det liksom greit å la dem lide under kummerlige, trange kår...
ossen dyr kan man ha i gulfiskbolle da?
Hjelp meg
kan gutte guppyer få yngel kan de skifte kjønn?
KGK
ossen dyr kan man ha i gulfiskbolle da?


kamp fisk
Dvergreker, snegler, en plante kan du ha i en gullfiskbolle.
Ronja Zylmann
kan gutte guppyer få yngel kan de skifte kjønn?


hva mener du med det?
Ronja Zylmann
[QUOTE=KGK]ossen dyr kan man ha i gulfiskbolle da?


kamp fisk

Om man leser litt om Kampfisk, så finner man ut at dette er en fisk med svært godt syn, som følger med på hva som skjer utenfor akvariet også.. Derfor er det sånn sett kjipt å sette en i bolle, da alt den ser vil bli forvrengt i det buede glasset. Se for deg å gå med en annen person sine briller hele livet.. Hehe Hvorfor vil man egentlig ha bolle?, fisken ser jo bare rar ut igjennom glasset uansett.. + selvfølgelig det at ingen fisk utenom Maarud sin bør bo i en

Maarud har en type fisk som går i bolle Goldfish...[External Image]
Inaktiv bruker
KGK
jeg tenkte på en slørhale da den trenger ikke så stort akvarium vel?

Du kan si det sånn at jeg kjøpte to slørhaler for litt over en månde siden, de er snart 10cm store og driver og svømmer i et 126L akvarium.
Snart skal de oppi et 240L
disse blir gigantiske (38cm)
De sluker ALT som passer i munnen deres og liker masse planter.
Du kan ha de potetgulld fiskene som er i innlegget over meg
Så kjøper du et større akvarium og har fisk i.

200L + for gullfisk/slørhaler
Det går for samme greia. Det er i samme familie. Slørhale er bare en ihjelavlet sak i familien som er helt feil proposjonert og ødelagt av avl syns jeg.
Som nevnt. Ingen fisk bør holdes i bolle.

Boller brukes til potetgull .)
Inaktiv bruker
Bettafrelst
Som nevnt. Ingen fisk bør holdes i bolle. Boller brukes til potetgull .)


Jeg liker og ha seigmenner i bollen
med litt nonstop og sureføtter ;D

Men det er jo smak og behag så lenge det ikke er levende
I en gullfiskbolle kan man ha potetgull, gullmynter, gullsmykker, gullklumper, gullringer, gullbarrer ....... men ikke gull fisk .

En bolle er for liten, en bolle er vanskelig å skape et godt miljø i , en bolle, er alt for liten til en gullfisk som kan vokse seg veldig stor, en bolle passer bedre til sand, og noen små kaktuser og pyntesteiner .... eller stearinglys ...

Ikke gullfisk .
Inaktiv bruker
sessan
I en gullfiskbolle kan man ha potetgull, gullmynter, gullsmykker, gullklumper, gullringer, gullbarrer ....... men ikke gull fisk . En bolle er for liten, en bolle er vanskelig å skape et godt miljø i , en bolle, er alt for liten til en gullfisk som kan vokse seg veldig stor, en bolle passer bedre til sand, og noen små kaktuser og pyntesteiner .... eller stearinglys ... Ikke gullfisk .


Rettelse, den passer IKKE til kaktus, prøvde, den døde :S Ble nå rar gass nedi der som drepte den.
Hehe, ok, ikke kaktus, men det er masse annet pent man kan putte oppi ..... bare det ikke har med levende fisk å gjøre.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap