Forskjell på ny og gammel modell av juwel rock-bakgrunn

Vær hilset godt folk. Neste måned er det innkjøp av en Vision 450 hvor jeg enda er usikker på hva som skal være innvendig i form av dekorasjon. Vurderer Juwel Rock-serien og her er det mange forskjellige tilbakemeldinger, tilsynelatende av hva slags fisk man har.
Mitt spørsmål er om noen har opplevd forskjell på de utgavene som kom ut ifjor og de som kom ut iår? I følge en ansatt ved akvariemagasinet i Oslo, så er årets utgave bedre enn de foregående og mer holdbar, uavhengig av fiskene.

Et siste spørsmål når det gjelder Juwel-karene og bakgrunnene; er bakgrunnene tilpasset akvariene med innvendig filterboks eller uten boksen? Sikkert dumt, jeg vet

På forhånd takk for svar.

Ærbødigste hilsner
Bakgrunn
Jeg kjøpte nytt Juvel Visjon 450 i vår, hvor jeg kjøpte bakgrunn selvfølgelig, i tilegg kjøpte jeg monduler som er for å kle inn pumpa i tilegg. Pumpa er Bioflow 8, som gir 1000 liter, der byttet jeg ut selveste pumpa med en på 1500 liter omgående. Er for lita den som er med. I tilegg til ei Eheim 2080 sparker det unna med å holde reint.

Nydelige møbel garantert, lykke til
Takk for tilbakemelding! Si meg, den bakgrunnen du monterte i 450-karet, sitter det fortsatt godt og ser du tendenser til "flass" som mange har nevnt tidligere?

Kjøpte et 2080 nylig selv da den daværende tok kvelden og tok med seg et par fisk i samme slengen. Stygt gjort.
Bakgrunn
Bakgrunnen sitter som støpt, spar overhode ikke på silikonet, så er det lurt å legge litt press på bakgrunnen, når du har silikonert.
La det stå noen timer i press. Har overhode ikke flasset noe av bakgrunnen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap