Breeding box

Ser på forumet at mange snakker varmt om den såkalte breeding box. Jeg klarer ikke å finne denne noe sted, og lurer på om noen kan hjelpe meg med dette
Ebay! Du finner mange selgere av Breeding Box der, finn en som sender internasjonalt.

Jeg hadde en bunke sånne Breeding Boxer før, bare bestilte dem på Ebay.
Takker begge to Må forberede cory yngel vet du
Er det noen spesielle som anbefales?

Har ikke behov for nå, men breedingbox må vel være ett av "kjekt å ha"-greiene :p
Jeg lurer på om breeding box har noen fordeler framfor yngel kasse inni akvariet ?
cara79
Jeg lurer på om breeding box har noen fordeler framfor yngel kasse inni akvariet ?


Har prøvd begge deler og må bare si at breeding boxene er langt og foretrekke for min del iallefall.
De henger på utsiden av karet, og flyter ikke rundt for det første, og det er heller ingen fare for at den skal synke.
Dessuten så har den ikke en haug med riller som små yngel kan forville seg ut i storkaret gjennom. Eller bli sugd ut igjennom av voksen fisk på jakt etter snacks, det har skjedd hos meg.
vannet sirkulerer, og man kan selv styre hvor mye sirkulasjon man vil ha, og man har full kontroll på matingen ved at man kan stenge sirkulasjonen når man mater slik at yngelmaten ikke forsvinner ut i selve akvariet.

Har selv to stk fra VioVet som det blir linket til av ohr lenger opp her.
Min flytende yngelboks ble pakket bort umiddelbart etter jeg hadde prøvd breeding boxene for første gang, og har ikke vært fremme siden.
Mer isolert miljø..
Som om yngel er i et eget akvarie, men likevel kan vannet filtreres og varmes fra hovedkaret.
Om ønskelig, så kan kontakt mellom yngel og hovedkar kuttes enkelt.
Også fleksibelt mtp flytting av yngel. Med en breeding box kan man aklimatisere yngelen i timesvis, ved hjelp av luftpumpen..

Generelt sett en praktisk sak!

Men; jeg finner ingen som sender til norge, til en fornuftig pris?
Ronny-André
Men; jeg finner ingen som sender til norge, til en fornuftig pris?


VioVet sender. Jeg har handlet mine hos de. Langt under 200 kr for en box med frakt da jeg handlet mine i fjor.
Har nettopp bestilt denne på Amazone.com. Så den hos en annen akvarist da jeg var og kjøpte fisk, og så utrolig praktisk ut! Har også flere rom så du kan ha ulike typer yngel i den - eller yngel av ulik størrelse om man vil. Fått mail om at den kommer om noen dager nå. Og handel på Amazone har jeg god erfaring med fra før
Denne større utgaven var jo genial, er jo plass til mallehuler og alt oppi den når den er hele 26cm bred... Fant den på eBay også med gratis frakt og greier, tror noen slike må bestilles. Har noen mindre versjoner fra samme produsent som er for innvendig bruk, men samme prinsipp - disse har god kvalitet så da satser jeg på at denne er like bra.
Har ikke fått testet den med yngel, men under prøvekjøring var jeg veldig fornøyd. Kjøpte også fra VioVet, sendte raskt og greie priser Anbefaler å ta en liten filterkloss ved innsuget, blir fort med mye møkk inn der og "røret" tetter seg.
Større boks, genialt. Måtte bestilles.
Håper den ankommer i tide til og overføre mallehule med yngel før jeg må lete etter de i hele akvariet.
Jeg vil bare minne på at varer som har en verdi over 200 norske kroner, vil det komme moms på under fortollingen inn til Norge. Altså 25% moms + gebyret som norske tollpost skal ha.

Iflg valutakursene til tollvesenet som norske tollpost skal bruke ved fortolling av varer fra utlandet, vil den store breeding boxen fra eBay som koster 34,99 dollar komme på 201,50 norske kroner... altså akkurat over grensen, og dermed blir det gebyr og moms i tillegg på den. Det beregnes også moms på fraktkostnadene når den magiske 200 kroners grensen er overskredet, husk på det.

Det linkes også til en av samme slaget på Amazon. Den store Breeding boxen til 24,99 britiske pund fra Amazon er godt over grensen 200 kr og vil også få 25% moms-påslag og gebyr.
Mener gebyret er rundt en hundrelapp men husker ikke sikkert. Muligens noe over det.

Bare til info for de som ikke bestiller noe særlig fra utlandet eller som evt ikke har gjort det før. Breeding boxen blir altså dyrerere enn først planlagt.


mona o
Jeg vil bare minne på at varer som har en verdi over 200 norske kroner, vil det komme moms på under fortollingen inn til Norge. Altså 25% moms + gebyret som norske tollpost skal ha. Iflg [URLBLOCK1] som norske tollpost skal bruke ved fortolling av varer fra utlandet, vil den store breeding boxen fra [B]eBay[/B] som koster 34,99 dollar komme på 201,50 norske kroner... altså akkurat over grensen, og dermed blir det gebyr og moms i tillegg på den. Det beregnes også moms på fraktkostnadene når den magiske 200 kroners grensen er overskredet, husk på det. Det linkes også til en av samme slaget på Amazon. Den store Breeding boxen til 24,99 britiske pund fra [B]Amazon[/B] er godt over grensen 200 kr og vil også få 25% moms-påslag og gebyr. Mener gebyret er rundt en hundrelapp men husker ikke sikkert. Muligens noe over det. Bare til info for de som ikke bestiller noe særlig fra utlandet eller som evt ikke har gjort det før. Breeding boxen blir altså dyrerere enn først planlagt.


Ja, så det, men har flere ganger måtte ta begge 1,2 l boksene i bruk samtidig, så ser absolutt nytte i den her.
Får ikke hjelpe om den blir litt dyrere. Bestilte fra Ebay der det var fri frakt om ikke annet.
Men kjekt at du sier ifra, ikke sikkert alle har tenkt over det.
Hm... Tror jeg setter y-kobling på luftslangen jeg, og bruker 2 bokser heller... Blir jo fort dyrt når det blir gebyr...
Det er lett å unngå fortolling på slike varer fra eBay, de fleste selgere på eBay setter den verdien du selv ønsker på tolldeklarasjonen.

Dette skriver jo denne selgeren selv nederst på siden sin, så oppgir du $25 som verdi så slipper du unna fortolling samt at det ikke er urimelig at én slike faktisk kan koste $25 fra Asia….
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap