Bruke oppat akvarie

Jeg tok fram mitt gamle 60 liters akvarie. Det har stått en stund uten vann nå. å jeg fikk høre att om akvarier står uten vann er det en risiko for att silikonen kan sprekke. Hvor lenge burde akvariet stå for att det skal være uten for fare att det sprekker?
Tonje Engen
Jeg tok fram mitt gamle 60 liters akvarie. Det har stått en stund uten vann nå. å jeg fikk høre att om akvarier står uten vann er det en risiko for att silikonen kan sprekke. Hvor lenge burde akvariet stå for att det skal være uten for fare att det sprekker?


For et halvt år siden tok jeg frem og fylte opp et akvarium (200 liter) som har stått uten vann i 10 år. Ingen problemer, og silikonen ser helt fin ut.

Stephan
Hei
okei takk for svar, jeg trodde det var en stor risiko for alle akvarier. dette har bare stått i noen månter uten vann.
Inaktiv bruker
Sett det på avispapir, fyll det opp, la det stå med vann i 24Timer, Kommer det vann på avisene etter det så er det lekkasje og omvendt.

Hvis det er lekkasje er det best og fjerne all silikon og legge helt ny. Ingen heksekunst, bare tut og kjør.
Weeeee!
det har stått i 24 timer nå hvertfall med vann i, ingen lekarser eller noe, så da blir det morro å se hva slaks fisk jeg finner på å ha her^^
Inaktiv bruker
Ikke glem og kjør inn filteret godt. ;D
Blir spennende og se hvilke fisker det faller på.
Jeg blir la det stå i sånn 2-3 uker før jeg tar i fisk
Tonje Engen
Jeg blir la det stå i sånn 2-3 uker før jeg tar i fisk :)

Det er ikke lurt å sette inn fisk etter 2-3 uker, for det er da det er mest nitritt i vannet...
La det kjøres inn skikkelig og VENT i fire til fem uker før du setter inn fisk.

Akvariet må stå fullt innredet med planter og røtter for at innkjøringen skal fungere. Det nytter ikke med bare vann.
åja, jeg fikk beskjed om att 2-3 uker holdt greit. Men da venter jeg lengre^^

Jeg blir setten inn planter og allt sammen i dag
Les tråden om innkjøring. Meget bra, og meget lærerik.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap