Betta albimarginata, trenger litt hjelp å finne ut hvilken kjønn fisken min er.
Postet 02.12.11 kl 14:50
Postet 02.12.11 kl 15:47
Postet 02.12.11 kl 18:59
Ble plutselig litt usikker da jeg fant et bilde av et av mine par i leksdrakt der hunnen og har mye farge.
Ellers så et det et godt kjenne tegn at hannen har hvitt på spesielt på bukfinnen men og på halefinne, , hunnene mangler dette .
Akkurat den stripen du nevner har jeg ikke hørt om før. Men den har hvite kant på halen og bukfinnen så det kan bare ikke være boe annet enn en han det der.
Legger ved et bilde av de i leksdrakt,hunnen til venstre
Ellers så et det et godt kjenne tegn at hannen har hvitt på spesielt på bukfinnen men og på halefinne, , hunnene mangler dette .
Akkurat den stripen du nevner har jeg ikke hørt om før. Men den har hvite kant på halen og bukfinnen så det kan bare ikke være boe annet enn en han det der.
Legger ved et bilde av de i leksdrakt,hunnen til venstre
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11266_455507_1.jpg)
Postet 02.12.11 kl 22:13
Endret: 02.12.11 kl 22:15
Hei!
Det jeg mente med vertikal stripe er akkurat som på betta splendens hunn i leksedrakt. På bildet som jeg lasta opp ser du litt av de stripen jeg snakker om. Det blir mer synlig når den ene kommer bort til han.
Kanskje de er ikke så voksne enda.Jeg får vente til jeg får mere farger på dem.
Takk for infoen!
Det jeg mente med vertikal stripe er akkurat som på betta splendens hunn i leksedrakt. På bildet som jeg lasta opp ser du litt av de stripen jeg snakker om. Det blir mer synlig når den ene kommer bort til han.
Kanskje de er ikke så voksne enda.Jeg får vente til jeg får mere farger på dem.
Takk for infoen!
Postet 02.12.11 kl 22:26
Postet 02.12.11 kl 22:28
JehsonHei! Det jeg mente med vertikal stripe er akkurat som på betta splendens hunn i leksedrakt. På bildet som jeg lasta opp ser du litt av de stripen jeg snakker om. Det blir mer synlig når den ene kommer bort til han. Kanskje de er ikke så voksne enda.Jeg får vente til jeg får mere farger på dem. Takk for infoen! :D
Tror ikke du skal henge deg så mye opp i den stripen ,dette er en munnrugende betta og kan ikke sammenlignes med betta splendens .
Fargene på din er fine de ,men blir kraftigere når den er i lekshumør, til daglig har de ikke den kraftige orangefargen. Men det er ikke tvil om den du gar lagt ut bilde av ,er en han. Hunnene er ganske fargeløs til vanlig ,men kan bli litt mer fargerik under leksttiden.
Jeg forer også med røde mygglarver + artemia, ellers får de det de andre fisken får å spise ,discusgranulat bl.annet. Mine går i et 222 liters kar sammen med coryer og div andre fisker (selskapskar )
Har forresten yngel på mine for tiden
Postet 02.12.11 kl 22:47
Kult Jeg regner med å få noen yngler etterhvert også... De er kjempe artig fisk.
En ting jeg lurer på også er at jeg hørte at det kan gå flere albi på en karr, men det jeg ser nå på mine er at hannen jagger bort hunnen hele tiden Hver gang han ser hunnen. Er det vanlig?
Er helt grønn på disse artene, men jeg lærer etterhvert :P
En ting jeg lurer på også er at jeg hørte at det kan gå flere albi på en karr, men det jeg ser nå på mine er at hannen jagger bort hunnen hele tiden Hver gang han ser hunnen. Er det vanlig?
Er helt grønn på disse artene, men jeg lærer etterhvert :P
Postet 02.12.11 kl 23:38
Postet 03.12.11 kl 00:18
Ha gjerne flere hanner enn hunner i karet. Jeg hadde 4 hanner og 2 hunner i en 65liter. Dette gikk helt fint, noe krangling i begynnelsen til de fant ut hvem som var den dominante hannen, men de skadet ikke hverandre. Ha gjerne noen litt store planter som skiller av akvariet litt, så finner de sin favoritt plass og holder seg gjerne der.
Postet 03.12.11 kl 00:32
Postet 03.12.11 kl 01:27
20liter går som en nødløsning nå, men da holder det med de 2 albiene du har nå. Få satt opp 50literen så fort du har tid og gi de litt mer plass. Dette kommer de til å sette pris på. Det er også vanskelig å holde stabile vannverdier i et så lite akvarie som 20liter, så filteret bøk ikke belastes mer enn nødvendig.
Postet 03.12.11 kl 10:47
Postet 03.12.11 kl 13:55
Postet 03.12.11 kl 14:01
Postet 03.12.11 kl 19:56
Postet 03.12.11 kl 20:53
Postet 04.12.11 kl 01:28
Postet 04.12.11 kl 22:05
Postet 05.12.11 kl 03:50
Jeg har et spørsmål til
Hvis jeg skal drette dem opp, har jeg 2 hanner og en hunn. Må en av hannene og hunnen bort etter de hunnen har lagt sine egg?
Postet 13.12.11 kl 14:35