Krizoo, evt andre i tønsberg

Er helt fersk på fisk! Nyinflyttet på Sem, er en dyrebutikk her som heter "krizoo dyresenter". Vært innom og sett, mye akvarium og veldig mye fisk. Noen som har erfaringer med butikken og fiskene?
Er det evt noen andre bedre butikker i nærheten? Har ikke bil, så akvariumet blir nok fra Krizoo. Men fisk og planter?

Kjøpt boka "Back to nature akvarieguiden" jeg skal tråle igjennom ikveld. Tenkte å kjøpe akvarie før jul!
Jeg har bare god erfaring med Krizoo. De har ofte veldig mye bra inne.
Min erfaring med krizoo er veldig positiv. Det er den dyrebutikken i området rundt her som har mest kunnskap, er generelt ganske gode på fisk. er ærlige og de har gode priser. Så tror du kommer til å finne deg mye fint der.
Krizoo
Helt enig med Rolf Fredrik og Sjura.
Okei, takk Får ta en tur idag da. Greit å ha en god butikk som "nabo", hvis jeg blir skikkelig fiske-frelst.
Fikk god hjelp av ei veldig søt jente. Fikk kjøpt meg et akvarium, planter og grus. Men hun sa at jeg enten kunne sette opp karet med filter og alt i, og la det stå noen uker, eller så kunne jeg kjøpe noe bakterier (filter starter eller noe) som gjorde at jeg kunne putte i noen hardføre fisk etter 2-3 dager. Hun anbefalte å vente noen uker og la det gå seg til selv, men har det mye å si om jeg bruker de bakteriene? Er det dumt? Litt utålmodig kjenner jeg. :P
Jeg ville ha venta de ukene man bør. Filterstarter på flaske er veldig omdiskutert, og mitt syn er at de er noe humbug som blir solgt for å tjene penger. Du kan jo lese deg opp på innkjøring med salmiakk. Der forkorter man ventetiden med innkjøring.

I stedet for å betale for bakterier på flaske som har null effekt, kan du jo spørre om å få filtergugge av denne butikken alldeles gratis, slik at du kan kickstarte filteret ditt.
Minner om at det er ikke bare filterbakterier som følger med filterguffe, det er også smitte og sykdom som følger med...
Det er svært mye sykdom i butikkenes akvarier, så det er det siste stedet jeg ville spurt om filterguffe.

Jeg anbefaler faktisk aldri folk å be om filterguffe fra andre, nettopp fordi det innebærer så stor risiko. Anbefaler det altså ikke, med mindre det er av en god venn som har skikkelig peiling på akvarier, som du kjenner godt og som du vet 100% sikkert har friske fisk og akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Bjørkvist
Reklame for plussmedlemskap