Trenger litt hjelp


har en gullfisk som står med hode mot bunden og halen mot vannet. kan se en liten kul på den ene siden. noen som kan hjelpe meg?

har et akvarium på 90l. 4 stk molly. 2 plati, 5 kardinaltetra 3 algespisere.
7 yngel av molly. + 1 gullfisk. er det for mange fisk i dette akvariumet ?
er ganske fersk.
Siden gullfisken står med hodet ned lengter den kanskje hjem til Kina på andre siden av kloden ;p

Kan du legge ut et bilde av fisken? Da er det lettere å hjelpe.

Nei, eg synes ikke du har for mange fisker i karet, men sammensetningen er litt feil; Molly og platy passer ikke sammen med kardinaltetra grunnet forskjellige krav til vannverdier. Gullfisk passer ikke sammen med noen av dem, etter min mening, og dessuten er karet ditt for lite for en gullfisk.
Merkelig at alle sier forskjellig
hei, skal prøve og ta bilde av gullfisken når det gjør slik.

når det gjelder sammensetnig av forskjelige fisk, så er det delte meniger rundt om kring. i og med at jeg bor i sunndalsøra og det ikke finnes noe fikebutikker der må jeg til tr.heim,oppdal eller molde. har spurt alle butikker som jeg har vert innom angående
sammenseting av forskjellige fisk, så sier noen at dette går bra. mens andre sier noe helt annet. Er det noen plasser det er noe fasit på dette ?
Det finnes ingen fasit.
"Fasiten" består av og lese seg opp og skaffe seg kunnskap, god kunnskap, om hver enkelt fiskeart man har eller har planer om å skaffe. Det beste er å lese seg opp om fisken man ønsker seg, for å finne ut om den passer, FØR man går og kjøper den!

Da finner du ut hvilke krav de har til vannverdier, hvordan temperatur de trives best med osv, fôret de trenger, hvilke fisker de ikke bør gå sammen med osv, og ikke minst; hvor stor fisken blir og hvor stor plass de krever mht sin egen størrelse og hvorvidt de er territoriale av natur og krever plass pga det.

Alt dette er ting du må lese deg til overalt på ulike plasser, søke og lese, og sette sammen all infoen til et helt bilde.
Vi HAR en utrolig flott fiskebase her på AF med profiler på hver enkelt fiskeart og bilder.
Men den er ikke perfekt, og den er bygget opp 100% på basis av enkeltmedlemmers innsats og deres vilje til å dele kunnskap. Det er mennesker som legger inn info der etter eget syn og kunnskap, og det må man ha i bakhodet når man leser der. Det betyr at basens innhold ikke er perfekt og 100% komplett, det finnes alltids mer info der ute på www, så søk mer og nøy deg ikke med f.eks. bare fem linjer om fisken her på AF.

Å skaffe seg allsidig kunnskap krever en innsats fra en selv! Ikke bare sitte med hendene i fanget og forvente at andre skal gi en alt man trenger av info på et sølvfat.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap