Noen som har bestilt varer fra us-aquaristikshop?

Tenkte å bestille meg co2 sett fra us-aquaristikshop, siden de har veldig kurante priser og ser på forumet at flere anbefaler produktene demmes. Så etter å ha saumfart siden demmes etter hvilke varer jeg skulle ha, tok jeg å endte en mail til dem for å høre spnn ca hcor mye frakten kom på til Norge. Fikk da i svar at de ikke sender til Norge pga av fraktkostnadene de vil ha hvis det skulle bli reklamasjon. Synes dette er litt merkelig av 2 grunner:

1: Ser jo at andre på forumet her har handlet varer fra dem, så de har nå sendt til Norge tidligere. Merkelig at de plutselig skulle stoppe med det nå... Med mindre noen her på forumet/Norge har klaget på varene fra de og påført dem eksepsjonelt høye kostnader i forbindelse med dette. Noen som vil tilstå:p hehe

2: På hjemmesiden står det at de sender varer til f.eks Danmark(kanskje ikke så rart), Sverige, Finland, Storbritania og for et lite tilegg kan de sende til øygrupper i forskjellige land. Jeg kan umulig se for meg at det er dyrer å sende varer til Nroge enn til f.eks Finland. Finner det hele litt merkelig....

Noen som har handlet herfra i det siste? Eller evnt. vet om andre nettbutikker som selger co2 systemer til en ok pris og som shipper til Norge?

Synd at jeg ikke får bestilt derfra, når komplett sett til 600L kom på under 2000,-(ikke flaske, ordner med brannslukningsapparat her hjemme). Må sende han en mail å legge frem mine argumenter og håpe på å få til en løsning.
Jeg er litt usikker når du skriver us-aquaristikshop Er det den tyske nettbutikken, Aquaristikshop, du mener? De sender til Norge, og jeg handler der ofte
To forskjellige butikker
us-aquaristikshop er ikke den samme nettbutikken som Aquaristikshop.

Regner med US-aquaristikshop er til å stole på, har lest tråder rundt omkring hvor disse er anbefalt i CO2 sammenheng. Jeg har kun handlet hos Aquaristikshop
At de er til å stole på betviler jeg ikke. Synes bare det er rart at de ikke sender til Norge, når andre på forumet har handlet der og de sender til mange andre land rundt omkring i europa/Skandinavia
Er mulig det er nettbutikkløsningen deres som er begrensningen, en del nettbutikker i Europa sender kun innenfor EU pga moms og den slags. Siden Norge er utenfor EU må de trekke fra tysk moms når de skal selge til Norge og det er ikke sikkert nettbutikkløsningen deres støtter dette, koster jo dem ekstra å ha en slik funksjon.

Send dem en mail og det er kanskje muligheter for en bestilling per e-post.
Som jeg nevner i første inlegg, så har jeg sendt de mail, hvor jeg spør om hva sånn ca fraktkostnader til Norge er og om de trekker fra mva før jeg betaler. Fikk som tidligere nevnt svar om at de ikke sender til Norge pga store fraktkostnader ved evnt reklamasjon. Det er dette jeg synes er merklig når flere på AF har handlet der og at de sender til land som feks Finland og Storbritannia. Kan da umulig være store prisforskjeller på frakt til Finland kontra Norge
BubbleBubble
Fikk som tidligere nevnt svar om at de ikke sender til Norge pga store fraktkostnader ved evnt reklamasjon.

Jeg synes ikke dette er så rart, jeg Det vil kanskje komme litt ann på hva man kjøper? Det er jo innlysende hvor dyrt og tungvindt det vil bli for deg/dem hvis du må reklamere på et Co2 sett, og sende dette tilbake.

Er det vesentlig mye penger å spare ved å ikke kjøpe tilsvarende produkt hos Aquaristikshop.com eller i Norge?
USA har mangen rare restriksjoner på å sende ting til utlandet. Har hat problemer med bøker, filmer og broderier. Siste var en akvarie bok.

Vær dersuten obs på at USA bruker andre gjenger, strøm og spenning, og støpsler en hva vi gjør her i Europa.
us-aquaristikshop.com er en tysk nettbutikk. Tyskland har samme standard på støpsel, nettspenning, gjenger og tilkoblinger til bl a CO2flasker.
Janne
Jeg synes ikke dette er så rart, jeg :) Det vil kanskje komme litt ann på hva man kjøper? Det er jo innlysende hvor dyrt og tungvindt det vil bli for deg/dem hvis du må reklamere på et Co2 sett, og sende dette tilbake.

Det er greit at det muligens er tungvint/dyrt å reklamere på co2 sett, men at kostnaden skal være så himmla mye høyere av at jeg evnt reklamerer enn en som feks bor langt oppi Lappland i Finland. Det er dette jeg ikke helt ser logikken i.

Janne
Er det vesentlig mye penger å spare ved å ikke kjøpe tilsvarende produkt hos Aquaristikshop.com eller i Norge?

Aquaristikshop har ikke det jeg er på utkikk etter. De hadde kanskje en par ting som kan gå, men de var en del dyrere enn Us-Aquaristikshop.
Som tidligere nevnt kommer komplett co2 sett på under 2000,-, riktignok uten co2 flaske men med reaktor, bobleteller, manometer, magnetventil, co2 slange og ph computer. Skal du ha noe lignende i Norge kommer det fort på rundt 7000 - 8000,-. Så ja det er billigere hos us-aquaristikshop

Ingvald Arne Meland
Vær dersuten obs på at USA bruker andre gjenger, strøm og spenning, og støpsler en hva vi gjør her i Europa.

Har gjort den blemma tidligere, i begeistringen over endelig å ha funnet det jeg lette etter. Men butikken det er snakk om her er tysk, og de har samme standarder som oss.
I Tyskland/Eu har de to priser for Europa når det gjelder porto, EU land og ikke-EU land, sistynevnte er betraktelig dyrere å sende til uten gode avtaler med posten.

Har du vurdert JBL sitt kit hos Aquaristikshop? Koster ikke allverdens det.... Mye billigere enn i Norge, jeg kjøpte selv JBL ProFlora u403 CO² som er beregnet opptil 400l kar. Kostet meg €256 for kittet, €51 for Ph elektroden og ca €23 i frakt. Dette er priser eks tysk MVA, fortolling og norsk MVA kommer i tillegg...

For mitt bruk er dette mer enn godt nok, men så er jeg ny i Co2 verden også...
Lars Jamne
I Tyskland/Eu har de to priser for Europa når det gjelder porto, EU land og ikke-EU land, sistynevnte er betraktelig dyrere å sende til uten gode avtaler med posten.

Når jeg ser på andre tyske nettbutikker som sender til land både i Eu og utenfor Eu, så vil jeg ikke si at det er betraktelig dyrere å sende til land utenfor EU. Jeg regner med at alt co2 utstyret umulig kan komme over 15 kg, og ut i fra en annen tysk nettbutik så vil prisene være som følger:
Nærmeste naboland som feks Danmark, Belgia, Frankrike: 10,90 Euro
Til andre Eu land som feks Tsjekkia, Sverige, Finland: 21.90 Euro
Til land som Norge, Russland og andre Øst erupeiske land: 28,90 Euro

Dvs en forskjell på 7 Euro på å sende varen til Norge istedenfor Sverige eller Finland. Kan ikke akkurat si det er betraktelig dyrere....
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap