Oppdrett beskrivelse af galaxy rasbora!
Postet 23.12.11 kl 23:00
Endret: 23.12.11 kl 23:01
Sjelden?
Det er sjelden jeg ser denne i butikker på østlandet. Flott fisk.
Postet 23.12.11 kl 23:05
Fin artikkel
Dette var interessant, skal jammen prøve meg på noe slikt i vinter vil jeg tro. Har allerede en stim på nærmere 50 stk sammen med Sakurareker og Dvergtannkarper. Ser at det er dukket opp noen nye små, så de har tydeligvis klart litt oppdrett på egenhånd i karet.
Lurer på on de jeg kjøpte er VF for de er ekstremt sky, skulle jo tro at en stim på så mange skulle gjøre den trygge.
Disse skal flyttes over i en 300l som skal gjøres om til plantekar med nanofisk og reker. Regner med de blir fornøyd da...
Lurer på on de jeg kjøpte er VF for de er ekstremt sky, skulle jo tro at en stim på så mange skulle gjøre den trygge.
Disse skal flyttes over i en 300l som skal gjøres om til plantekar med nanofisk og reker. Regner med de blir fornøyd da...
Postet 23.12.11 kl 23:55
Postet 24.12.11 kl 14:15
Galaxy rasbora
I Danmark er det svært utbredt og veldig populær som den er vakker og lett å avle med.
Postet 25.12.11 kl 15:57
Postet 26.12.11 kl 00:46
Galaxy rasbora
Jeg håper at min hjemmeside er å forstå når det er på dansk
Glæder mig til at høre om jeres opdræt af Galaxy Rasbora
Glæder mig til at høre om jeres opdræt af Galaxy Rasbora
Postet 27.12.11 kl 14:41
Galaxy r
Hei.
Har fire GR. En av dem er født i akvariet. Den blir to år 13. januar på min kones fødselsdag.
De andre tre er vtre år gamle. Foreldrene til den yngste er dessverre døde for lengst.
Mine GR er uredde og store og fine, alle hunner med runde mager. De går i en 300 liter med 11 andre småfisk.
Hilsen Martin Oslo
Har fire GR. En av dem er født i akvariet. Den blir to år 13. januar på min kones fødselsdag.
De andre tre er vtre år gamle. Foreldrene til den yngste er dessverre døde for lengst.
Mine GR er uredde og store og fine, alle hunner med runde mager. De går i en 300 liter med 11 andre småfisk.
Hilsen Martin Oslo
Postet 27.12.11 kl 17:05
Opdræt
Jeg glæder mig til at høre om Norsk opdræt, held og lykke med dem.
Postet 28.12.11 kl 20:46
Postet 16.01.12 kl 14:31
Tenkte jeg ville prøve denne oppskriften nå.
Har handlet inn en 15liters plastbalje og et lite luftdrevet filter som jeg har fyllt opp med "blåfilter":
[URL=http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=739#][/URL]
Har en flokk på 10stk. syns egentlig det ser ut til at de fleste hunnene er klar til å yngle...
Tenker å fylle baljen med vann bare fra karet de går i nå og ta litt filtergugge å gni inn i blåfilteret.
Samt ha i en brusestein.
Men kan jeg la yngelen vokse opp i denne baljen, eller bør/må de flyttes over i et skikkelig kar kjapt?
Har handlet inn en 15liters plastbalje og et lite luftdrevet filter som jeg har fyllt opp med "blåfilter":
[URL=http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=739#][/URL]
Har en flokk på 10stk. syns egentlig det ser ut til at de fleste hunnene er klar til å yngle...
Tenker å fylle baljen med vann bare fra karet de går i nå og ta litt filtergugge å gni inn i blåfilteret.
Samt ha i en brusestein.
Men kan jeg la yngelen vokse opp i denne baljen, eller bør/må de flyttes over i et skikkelig kar kjapt?
Postet 17.02.12 kl 18:42
Galaxy rasbora/danio margaritatus
Håber det er gået godt med dit opdræts forsøg af Galaxy Rasbora / Danio margaritatus?
Du spørger bare hvis der er noget`?
Hvad kalder man den mest i Norge Galaxy Rasbora eller Danio margaritatus?
Du spørger bare hvis der er noget`?
Hvad kalder man den mest i Norge Galaxy Rasbora eller Danio margaritatus?
Postet 26.02.12 kl 23:17
Postet 26.02.12 kl 23:26
Mitt første forsøk ble mislykket.
Prøver igjen nå, puttet de i boksen i går, men prøver en litt annen teknikk nå.
Har lagt litt javamose på en slik "rist" som er i fødekasser, så har jeg lagt den oppå en liten plastikboks igjen, i håp om at hvis der blir lagt egg så klarer ikke de voksne fiskene å spise de!
Men det ser ikke ut til at de trives så bra i boksen, for alle ser egentlig ganske grå ut, ha ikke den sorte bakgrunnen med de klare prikkene på, men de virker friske å raske ellers!
Prøver igjen nå, puttet de i boksen i går, men prøver en litt annen teknikk nå.
Har lagt litt javamose på en slik "rist" som er i fødekasser, så har jeg lagt den oppå en liten plastikboks igjen, i håp om at hvis der blir lagt egg så klarer ikke de voksne fiskene å spise de!
Men det ser ikke ut til at de trives så bra i boksen, for alle ser egentlig ganske grå ut, ha ikke den sorte bakgrunnen med de klare prikkene på, men de virker friske å raske ellers!
Postet 27.02.12 kl 22:17
Oppdrett beskrivelse af galaxy rasbora!
Har du gjort som i min beskrivelse? på http://akvariedyr.dk/GalaxyRasbora.html
Det virker næste hver gang for mig nu, men det er vigtigt at hunnerne er lige tykke?
Det virker næste hver gang for mig nu, men det er vigtigt at hunnerne er lige tykke?
Postet 29.02.12 kl 22:26
Postet 04.03.12 kl 21:30
Flot
Godt at høre du har fået dit første yngel, held og lykke med dem.
Husk at vente 3 dage med at fodre, så skal det nok gå godt.
Husk at vente 3 dage med at fodre, så skal det nok gå godt.
Postet 07.03.12 kl 20:26
Postet 08.03.12 kl 11:38
Setup
hvordan har du lavet dit setup?
Postet 09.03.12 kl 19:23
Ser stadig flere i mitt, har klart å telle meg til 17 foreløpig, svømmer litt nå, hang i ro frem til et par dager siden. Syns utviklingen går litt sakte, er snart 2 uker siden eggene ble lagt.
Men jeg lurer litt på en ting, liker de stillestående eller litt bevegelse i vannet?
Når jeg kun har på det luftdrevne filteret mitt står vannet så å si stille, men når jeg slår på "brusestenen" blir det ganske god sirkulasjon i vannet slik at de må svømme hele tide!
Men jeg lurer litt på en ting, liker de stillestående eller litt bevegelse i vannet?
Når jeg kun har på det luftdrevne filteret mitt står vannet så å si stille, men når jeg slår på "brusestenen" blir det ganske god sirkulasjon i vannet slik at de må svømme hele tide!
Postet 09.03.12 kl 19:34