Velge stimfisk

Jeg tenker på å kanskje bytte ut å ha en liten fiske stim i akvarie mitt. det er bare 54 l . Hvilke stimfisk burde jeg ha da og hvor mange? helst en type som stimer bra og er passende i akvariet. Har 1 liten ancistrus, 1 prikket knurremalle og 6 Kuhlii - åler der så må gå sammen med de
En vakker liten stimfisk er Stjernedanio. En stim på 10 passer fint i akvariet ditt. Kjøp gjerne et par stilkplanter i samme slengen, de liker å ha muligheten til å gjemme seg. Er akvariet for åpent og nakent, vil de mistrives.
Eller hva med en stim på 15-20 Moskito-rasbora? Nydelig liten art! Flott å se på. Men den er så bitteliten at man må ha en god stim for å se dem i akvariet.

Forslag til stilkplante; Limnophila sessiliflora Buskete og fin, fyller ut bra og gir derfor godt med gjemmesteder for småfisk, i tillegg til at den vokser fort. Fås som oftest kjøpt rimelig her på AF via rubrikkannonsene.
Moskito - rasbora var jo kjempe fin ! Har aldri sett den før hvor er det man lett kan få tak i denne typen egentlig ?
Alle dyrebutikkene kan nok bestille inn disse skjønnhetene til deg ;D
Corydoras Panda er noen flotte stimfisker!
Ha over 5-6 stk
Neontetra og sebrafisk er også noen flotte stimfisker.
persjonlig er jeg litt lei neontetra da vi hadde ett akvarie med fler 100 av dem da jeg var mindre. så blir noe anet enn det Men er jo så mye fint å velge mellom :O
Galaxy rasbora
Jeg ville vælge Galaxy Rasbora, en rigtig flot og nem fisk. Du kan læse mere om den her: http://akvariedyr.dk/GalaxyRasbora.html
hei, har når jeg hadde fått meg akvariet(litt over et år siden) så tenkte jeg jeg skulle kjøpe meg neon-tetra, me de på butikken sa at kardinal-tetraen stimte bedre å har hadd disse kardinal-tetraene i ca 1år no å si stimer ganske bra
kardinal-tetran er nesten likedaen som neon-tetraen bortsett fra at kardinal-tetraen her helt rød buk mens hos neon-tetraen er bare halve buken rød.
kan også anbefale rødmunn-tetraen.
rødmunn-tetraen er litt spessiel med mænsteret sitt.
hvis/sølv kropp, med rød munn og hvit/svartstripete halefinne.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap