Er det egg i skumredet til "karate"


Har to Kampfisker i et 120liters akvarium sammen med 3 sebrafisk, 13 neontetra, 1 Colombiatetra, 1 Oreichthys Cosuatis, 4 Eplesnegler og 3 Kuhlii ål.
Skumredet er CIRKA 7cm i diameter og ligger mellom masse Pistia og Hornblad,
"Karate" er der hele tiden og jager vekk Colombiatetraen av og til og hunnen stort sett hele tiden.
Er det egg i det?

PS: Er litt vanskelig å ta bilde, men hvis det blir enklere for dere å hjelpe meg så kan jeg spør mamma om jeg kan låne kameraet hennes.
Egg!!!
kikket bare litt på skumredet og så EGG!!!
burde jeg ta ut hunnen?
Det finnes andre fisk i karet også, så det hjelper ikke så mye å ta ut bare hunnen. De andre fiskene er like mye om ikke mer sugne på å spise egg som hunn-kampfisken.
Hannen vil jage alle andre fisk vekk fra redet i forsøk på å beskytte eggene. De klekker på få dager, og så henger det yngel ut av redet en stund. Disse ramler ofte ned, hannen forsøker å plukke dem opp og spytte dem tilbake igjen, men jeg tror nok de andre fiskene fort vil snappe til seg det som detter ut.

Oppdrett i selskapskar nytter ikke, rett og slett.

Ok
for heller la det gå sin gang...
men uansett så skal jeg ha 60 literen min som Kampfisk akvarie, så får heller håpe på at det blir skumredet da, når "Karate" og "Yup" er alene.
Aquagal
men uansett så skal jeg ha 60 literen min som Kampfisk akvarie, så får heller håpe på at det blir skumredet da, når "Karate" og "Yup" er alene.


Det høres ut som en bedre plan! Da har du også muligheten til å flytte hunnen vekk fra hannen når leken er overstått og eggene lagt. Ellers er det fare for at han "banker" henne alvorlig. Han vil være alene når han har egg å passe
Et lite enkelt spørsmål!

Vil det "knuse" hjertet til "Karate" om jeg flytter ham fra skumredet hans?
Jeg tror ikke du skal legge så mye menneskelige følelser til en fisk...

hehe ja, skjønner hva du mener
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap