Hjelp til valg av 46 tommer stor tv

Jeg kjøpte en Grundig 46" LED-TV 46 VLE 7139 BR på Elkjøp i forrige uke, men er ikke heeelt fornøyd.

Egentlig hadde jeg tenkt til å kjøpe en av disse:

Samsung 46" LED-TV UE46D5005
Philips 47" LCD-TV PFL4606H
LG 47" LCD-TV LK530N

Det jeg ikke liker med grundig tv'en er at det er en del lyslekkasje i hvert hjørne, og egentlig litt rundt alle rammene. Bildet føler jeg også blir litt ujevnt når bildet beveger seg fort. Han som hjalp meg på Elkjøp anbefalte meg tv'en fordi det var så bra høyttalere, sammenliknet med de andre tv'ene. Jeg bruker eksterne høyttalere uansett, så det spiller jo ingen rolle for meg.

Har tenkt å bytte tilbake tv'en. Hvilken tv tror du jeg burde satse på av de tre jeg har satt opp på listen? Kanskje du har en av de tre, eller kan mye om tv'er og kan anbefale en. Det eneste jeg ønsker er så lite lyslekkasje som mulig. )

mvh
Marius
Philips
Ville nok gått for Philips, men i denne prisklassen så får du ikke all verdens når du skal opp i denne størrelsen. Ville nok vurdert Philips 46PFL6606 også…

Samsungen du linker til sies å hakke en del ved panorering og har en del gjennskinn.
her hjemme tviholder vi på den gode, gamle og tjukke Philipsen.

ta en kikk på denne illustrasjonen av Philips 9704 ("svindyr tv"):

<embed src="http://www.youtube.com/v/PXlJ9OAQm54?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

legg spesielt merke til mannen med sekken og sakene som stikker opp når kameraet er i bevegelse. selv en ett år gammel svindyr flat-tv er ikke verdt pengene

neida. nok om det. i følge min hi-fi entusiast på jobben så må du teste tv'ne skikkelig i butikken, helst i et mørkt-mørkt rom og med en bluray av typen klipp vist her ovenfor. i butikken har de godt opplyste lokaler og det er kliiin umulig å skille skitt fra kanel. test gjerne med en bluray med mye bevegelser i bildet for å teste bildebehandlingsbrikken i tvn,og hvis man liker godt bilde når man ser f.eks. skrekkfilmer (med mye svart/mørke i bildet) er det bare bakgrunnsbelyst LED som er noe å samle på. men men.

dette kan jeg ikke nok om til å kommentere de tre tv'ne listet opp, men les tester på nettet - og finn en tv som passer til det du skal bruke den til. og lykke til videre i jakten
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap