Identifikasjon av l-mallen "grumpy"

Inaktiv bruker
Jeg blir fortsatt ikke klok på denne fisken. Den fikk navnet L377 av en selverklært ekspert... Jeg tviler, dette er ikke noe L377 Jeg sliter med og få GODE bilder av den så dette er det beste jeg klarer.

*Beskrivelse:
-8.2 Cm Lang (Ser at på en tidligere tråd står det 9.2 = uskyldig tastefeil)
-Piggete kropp.
-Giraffmønster på buken. (Magen)
-Sky.
-Spiser ALT.
-Graver MYE!
-Kommer frem når lyset er av.
-Den angriper andre fisker når de kommer for nærme.

Ja, dette er det jeg veit, siden den ikke er så mye fremme er det vanskelig å kartlegge andre oppførsler.
Inaktiv bruker
Flere bilder
Jeg legger ut noen flere bilder i håp om at det hjelper.
Nå er ikke jeg helt 100% sikker her men, tipper på klovnepleco. Veldig lik min i både utsende og oppførselen du beskriver.
Inaktiv bruker
Hm, de ligner begge to. Men med den er et år gammel. Så kan det jo være begge to.
Inaktiv bruker
Nei det skulle ikke være lett og bestemme seg her... :/ Hvis det er en L-202 må jeg gi den bort. Er det en klovnepleco kan jeg beholde den. Huff.
Inaktiv bruker
Er det noen flere som har en ide om Hvilket L-nr denne rakkeren har.
Nå har den snart gravd ned all dekoren jeg har oppi der.
For å finne ut hvilken slekt fisken tilhører kan du sjekke munnen/tennene.

Panaqolus
Peckoltia
Inaktiv bruker
Donald
For å finne ut hvilken slekt fisken tilhører kan du sjekke munnen/tennene. [URLBLOCK1] [URLBLOCK2]

Interessant, Hvordan gjør jeg det? Den svømmer og gjemmer seg med en gang jeg prøver. Har prøvd på det tidligere. Kommer jeg for nært så er det poff! Så er den under/Inni noe. :P
Inaktiv bruker
Det er ingen av dem. Feil mønster på magen
Spock
Hvordan gjør jeg det?
Fang fisken, hold den i hånden og knips i vei
Inaktiv bruker
Aha. Da må jeg vente til ny håven kommer, har rotet bort den gamle... -.- Snakk om surr. Eller jeg kan spurte opp og låne svigermor sin:P
Tips til en god måte og holde den på? Så jeg ikke skader stakkaren.
Bare hold den i et godt grep uten å være brutal. For slapt grep fører gjerne til at fisken havner på gulvet.

Det er en fordel å ta akvarievann i en bolle eller lignende, slik at fisken kan slippes oppi der hvis ting tar tid. Gjør jobben så raskt som mulig for å forhindre mer stress enn nødvendig. Men bruk tid nok til å få gode bilder av mage og munn.
Inaktiv bruker
Tror ikke jeg ble dummere av dette iallefall Fikk greie bilder og så at fisken ble forbanna! :P Vannet forstørrer så mye at den er IKKE over 9 cm, det NEKTER jeg på:P Men men, Den ble ganske mørk ute av vannet.
Jeg har gjort som du sa, fikk bilder fra øst og vest, Linsa er dårlig så jeg fikk ikke skikkelig nær bilde av munnen. Men jeg faller mer og mer mot L202
Det er vanskelig å se, men eg synes tennene tyder på en Peckoltia. Se på linkene en gang til, og prøv å huske hvilke tenner du synes ligner mest.
Inaktiv bruker
Det ligner mest på Peckoltia. Fikk et tips på Facebook: L103 Pecoltia Vitatta.
L103 er ikke Peckoltia vittata.

Eg la inn et svar i den andre tråden...
Inaktiv bruker
Donald
L103 er ikke Peckoltia vittata. Eg la inn et svar i den andre [URLBLOCK1]...

Kopierte bare det hun på FB sa :P
L038?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap