Kampfisk som skummer

Hei!

Jeg har en valdig aggresiv kamfisk. Han var i akvarium med de andre fiskene mine, men han spiste finnene dems så jeg måtte finne et nytt sted å ha han. Nå står han i et lite akvarium ved siden av det andre nå.

Men etter at han flyttet inn dit så har han produsert skum hele tiden. Og når han produsere så mye skum som det han gjør blir det et slags slimlag på toppen av vannet. jeg må rense akvariumet hans flere ganger i uke og det er slitsomt.

Så hva skal jeg gjøre?
Kan det være at han tror de andre fiskene i akvariumet ved sidenav er kamprisk hunner?

Takk for svar!
Kampfisk!
Jeg er helt ny og har ikke peiling på kampfisk,men syntes de er fine. Jeg har hørt at man kun kan ha en hann kampfisk for at de ikke skal slåss,men ble litt i tvil for ett par mnd siden da jeg var på zoo-1 avd sørlandsparken og så han som jobbet med fisk der satt 30-40 hanner med kampfisk i samme kar,jeg spurte om ikke det var farlig,men han svarte at an hadde flere års erfaring som akvarist og at det gikk greit en liten halvtime,jeg kikket og så at det ikke gikk i 5 min en gang,er det jeg eller akvaristen på dyrebutikken som tar feil?
Helt naturlig
kampfisk-hanner kan helt fint lage skumrede uten at det er hunner i nærheten. Det er naturlig oppførsel.

Det kan nok hende har har forsøkt å bygge skumrede i det andre karret også, men at det for eksempel har vært for mye strøm i vannet.

Jeg antar det "slimlaget" du refererer til er proteinhinne og det vil komme uavhengig av om kampfisken din bygger skumrede. Det er dog enkelt løselig ved at man har litt bevegelse i vannoverflaten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap