Nytt akvarie!

hei, jeg har nå fått innredet 60 literen ferdig, og fått inn noen nye fisk. lurte egentlig mest på hva dere synes, og om jeg trenger noe mer/ endre på noe?
Hei.Hva slags fisk? Jeg litt skeptisk til de solbrillene som jeg ser. Er de nedi akvariet?
Kar
har du glemt brillene dine der nede,eller ser æ dårlig. men fint ja
Larsern
har du glemt brillene dine der nede,eller ser æ dårlig. men fint ja


LOL
hei, og ja, jeg var og skeptisk til brillene. men jeg hadde de i det forrige akvarie mitt og jeg har hatt de i vann snart et år, uten at de har gitt fra seg noe eller rustet fiskene er: 3 scalare, 4 flaggtetra og 5-6 neonteraer
Hei. Ok. Nei jeg tenkte mest på hvordan det så ut. Ikke helt etter min smak,men som jeg har sagt før her i forumer er at gudsjelov kan vi innrede vårt eget akvarie som vi vil. Lykke til fremover. (ta ut brilla) Ellers så ser det fint det.
Jakob-duud
hei, jeg har nå fått innredet 60 literen ferdig, og fått inn noen nye fisk. lurte egentlig mest på hva dere synes, og om jeg trenger noe mer/ endre på noe?


Hva med en bakgrunn?
tenkte at det så litt kult ut da, at de liksom var mista på havbunnen (akkurat som golfballene som ligger der, det ser litt stilig ut og jeg spiller golf så, blir liksom litt meg da, haha), menmen. hver sin smak
forresten, forslag til noe fisk som gir litt farge i akvarie?
Hehe
hvis det var meningen med og ha brillene der,så ha dem der,det er kult,men trodde du mistet dem hehe
Inaktiv bruker
Jakob-duud
fiskene er: 3 scalare, 4 flaggtetra og 5-6 neonteraer ;)


Du har vell ikke scalare i 60L? Du må ha MYE mer en det til Scalare.
hehe, nei, mistet de ikke

og ja, men de jeg kjøpte er veldig små, og mannen i butikken sa at jeg bare kunne levere de tilbake til butikken når de ble for store

og er fortsatt mottakelig for forslag til fisk som gir mye farge til akvariet!
Hei
hei,det høres ut som en regel her inne og på butikker,att man kan bare ha så så mange fisker i ett kar,innkjøing av akvarier osv,jeg har skiftet vann dumpet fisken rett oppi,og de har overlevd i flere år,jeg har feks, scalarer,diskos,ciklider,gullfisk.i samme kar,og de skal jo ha forskjellig temp og vann alle de,men de har jo overlevd,prøvde med piarya og oskar og gullfisk,det vil jeg ikke anbefale.
Larsern: det er fordi vi bryr oss om hvordan fiskene har det! Du også ville overlevd flere år i et bittelite kaldt kott, på vann og brød, med masse rotter rundt deg. Men ville du trives?
Larsern
hei,det høres ut som en regel her inne og på butikker,att man kan[B] bare [/B]ha så så mange fisker i ett kar,innkjøing av akvarier osv,jeg har skiftet vann dumpet fisken rett oppi,og de har overlevd i flere år,jeg har feks, scalarer,diskos,ciklider,gullfisk.i samme kar,og de skal jo ha forskjellig temp og vann alle de,men de har jo overlevd,prøvde med piarya og oskar og gullfisk,det vil jeg ikke anbefale.


Hvis du følger med på hva mange nybegynnere skriver i sitt første innlegg på AF, så vil du muligens forstå hvorfor det ikke er en god ide å "dumpe fisken rett oppi", eller å blande fisk som bør ha ulike vannverdier for å ha så naturlige leveforhold som det er mulig i et akvarium. Du han kanskje sett innlegg som begynner slik: Hjelp, gullfisken min er syk" eller : Hjelp, fiskene mine dør".

Det er det vi forsøker å hjelpe mange nybegynnere til å unngå, derfor er det ikke smart å komme med slike anbefalinger, selv om det har fungert for deg.

I butikkene er det derimot ofte ikke slik at de gir anbefalinger om innkjøring, riktig valg av fisk osv. og nettopp derfor går det også galt for mange.
var ikke meningen og lage noe bråk her,jeg er jo litt nybegynner selv
Jakob-duud


Litt mer sand og planter kanskje? Da tenker jeg på ekte planter, ikke plastikk. Jeg tror også jeg ville byttet ut steinene med mangrove-røtter... Da senker du sikkert ph litt, og det tror jeg tetraene dine ville satt pris på. Nå vet ikke jeg hva ph'en i akvariet ditt er nå, men tetraer skal som oftest ha litt lav ph. :P
Hei
og med tiden,kanskje en bakgrunn,men æ synes det karet er fint jeg da
Larsern
og med tiden,kanskje en bakgrunn


Enig. Har innvendige bakgrunner i alle mine akvarier, og de ser mye bedre ut enn da jeg ikke hadde det. Det er kanskje litt dyrt, men synes det er verdt det.

Et annet billigere alternativ kan jo være å male bak-glasset svart, med akrylmaling. Da blir det ofte en god dybde-følelse i akvariet. )
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap