- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Forskjell på oppdrets variant og vf ancistrus
Forskjell på oppdrets variant og vf ancistrus
Postet 13.01.12 kl 04:39
Postet 13.01.12 kl 05:07
Så man kan egentligen ikke veta, utan bara stole på att kjöper man VF så är de VF?
Har nämligen 2 par med "VF" ancistrus som det har börjat bli yngel av og disse parene är mye mörkare i grundfärgen än andra ancistrus jag haft. Hunnerne speciellt är helt mörk bruna med nesten ingen prickar.
De andra ancistrus jag har som är kjöpta som "oppdrets variant" är antingen litt fläckiga i grundfärgen, mellan brunt og lysbrunt lr vanligt mörk bruna med lysa prickar.
Har nämligen 2 par med "VF" ancistrus som det har börjat bli yngel av og disse parene är mye mörkare i grundfärgen än andra ancistrus jag haft. Hunnerne speciellt är helt mörk bruna med nesten ingen prickar.
De andra ancistrus jag har som är kjöpta som "oppdrets variant" är antingen litt fläckiga i grundfärgen, mellan brunt og lysbrunt lr vanligt mörk bruna med lysa prickar.
Postet 13.01.12 kl 05:20
Ancistrus.......
Når jeg søker i basen her på AF finner jeg mange Ancistrus med tilleggsnavn fra a til v, inkludert alle sp-variantene med både L og LDA(+XXXancistrus).
Hvis du spør butikken hvilken Ancistrus-art de har vf-varianten av, vil du trolig ikke få noe svar.......... Dette er trolig et butikk-oppfunnet navn for å
få mere penger pr individ, vf gir bedre inntjening..... Altså juks og bedrag.
Alle Ancistrus har et tilleggsnavn.
Har selv det samme problemet mht Otocinclus/Otto, de ansatte ser bare
rart på meg når jeg nevner at flere arter heter Otto. Ingen vet !
Kjøpte også "vf C. Julii". Prisen gikk faktisk ikke ned da jeg forklarte dem
at det var C. Trilineatus.............
Hvis du spør butikken hvilken Ancistrus-art de har vf-varianten av, vil du trolig ikke få noe svar.......... Dette er trolig et butikk-oppfunnet navn for å
få mere penger pr individ, vf gir bedre inntjening..... Altså juks og bedrag.
Alle Ancistrus har et tilleggsnavn.
Har selv det samme problemet mht Otocinclus/Otto, de ansatte ser bare
rart på meg når jeg nevner at flere arter heter Otto. Ingen vet !
Kjøpte også "vf C. Julii". Prisen gikk faktisk ikke ned da jeg forklarte dem
at det var C. Trilineatus.............
Postet 13.01.12 kl 06:23
Endret: 13.01.12 kl 06:41
Postet 13.01.12 kl 07:57
MajkieHei! Lurer på om det går att se några direkta skillnader på VF ancistrus og oppdrets variant, vet ju att de finns massor med olika mönster og varianter av oppdretsvarianten. Men finns de ett kjennetegn på VF?
Ta en titt på denne artikkelen og se på bildene på PlanetCatfish:
The identity of the common bristlenose
Postet 13.01.12 kl 15:49