Vannlekasje ca 140 liter vann på gulvet!

Hei, finnes det en slags maskin som suger til seg vann fra teppet?

140 liter på gulvet.

Ring forsikringsselskapet ditt, det har folk som er gode på skadebegrensning.
Våt/tørr-støvsuger?

Eventuelt må du bare bruke håndklær som du vrir oppi bøtter. Og legge hele teppet inn på badet, til tørk. Viktigst å være rask, tror jeg.
Hei.Huff ikke bra. Hadde en episode på 80 tallet og hjemme alenefest.Det gikk ei pilsflaske rett i akvariet til fatters.Ca 100 liter vann på vegg til vegg teppe.Det endte med brannvesenet som hadde en oppsugingsmaskin.Satte igjen maskina i 2 dager. Måtte kaste teppet noen mnd etter.Lukta ikke bra. Lykke til.
530
Ring forsikringsselskapet ditt, det har folk som er gode på skadebegrensning.


forsikringselvskapet dekker vell ikke sløvhet fra min side?

Fyllte via et 160 akvarie via en pumpe over i 112 liter, så glemte jeg hele dritten da dattra mi trengte hjelp på Super Mario WII .... Tottalt sløvhet fra min side!!!!
Det vet jeg ikke, men siden de har sterk økonomisk interesse i å begrense skader der de skal dekke skader, kan de mye om det lureste du kan gjøre og de gir gjerne råd om dette.
Inaktiv bruker
Forsikringsselskapet skal dekke vannskader fra akvariet ( så sant du har innboforsikring)

Årsaken til vannskaden tror jeg ikke har så mye å si igrunnen, for du gjorde det jo ikke med vilje.. Ergo er det en ulykke. Får vi håpe. De kan selvsagt kalle det "uaktsomhet" men, det skal nok mye til for at de gjør det.

Du må nok bare rive av hele vegg-til-vegg teppet og få tørket opp under av noen som kan dette profesjonellt. Det blir nok å betale egenandel på 3-4000 kr på forsikringen da, men sånt må man bare regne med. No Big Deal ;0)
noen bedrifter har vaskemaskin som suger vann opp av gulvet. (dvs. de kan slippe ut såpevann, pusser golvet og suge det opp igjen) finnes slike i type hånd modeller. Kan jo hende noen du kjenner har en slik på jobb? evt. renholdsfirmaer har kanskje også slike? ISS feks.? -Kanskje vanskelig å få tak i kl.17 på en fredag... Lykke til iallefall.
Å ringe forsikringsselskapet for 140 liter vann kan da umulig svare seg? Har du toppforsikring som dekker slik vannskade er egenandelen som regel helt opp i kr. 6000,-

Har du tregulv under teppet vil varme og god lufting fordampe vekk vannet etterhvert, for mesteparten av vannet ligger nok i teppet. Teppet kastes selvsagt, og nytt kjøpes når gulvet er blitt tørt...

Jeg hadde en stor selvforskyldt vannskade i hele underetasjen (100 kv.) for noen år siden. Og da snakker jeg maaange liter... Vannet ble sugd opp med vannsuger og det ble brukt store vifter med avsug i 8 uker for tørking. Skaden kom på 150.000,- og forsikringsselskapet dekket alt sammen
Tusen takk for mange svar og tips.

Jeg tok meg en tur bort på Bauhaus, og lånte meg en sånn tepperens-maskin.
Det gjorde hele jobben til en "lek"

Under teppet ligger det litt fuktighet igjen, men ikke så veldig mye.
Dette er i en kjellerstue, og denne delen av kjellerstua skal pusses opp om noen få måneder alikevell. Gulvet her er kun betong, og filtteppe.

Jaja, da fikk jeg rensa teppene i samma slengen.

Fikk klar beskjed av samboeren at siden jeg hadde leid en slik maskin, kunne jeg like så godt rense teppet i stua oppe, loftet,pyntetepper osv osv.... arg!

Men det skremte henne heldig vis ikke bort fra at jeg skal hente et 720liters akvarie kanskje neste uke

Få ut og riv opp teppe ditt så fort som mulig.... er selv byggnings ingeniør og har hatt mange slike skadetilfeller...... Problemet er ikke at du ikke kan få suget opp allt vannet , og etter kort tid vil det begynne å leve med sopp og råte, dette kan kraftig forringe inneklimaet ditt og ikke minst i værste fall provosere fra fram astma og allergi......

I alle slike skadetilfeller blir alltid øverste laget med enten teppe eller parkett fjernet for å få skaden tørket opp..... så settes avfuktere og store byggvifter inn for å tørke opp skaden....

Lykke til..
Kikkan
Gulvet her er kun betong, og filtteppe.

Husk at betong må også tørke, så filtteppet burde fjernes.
Inaktiv bruker
Jeg spurte forsikringa, dette fikk jeg som svar:
Samme har jeg gjort hos de fleste forsikringsselskap i Norge.
Hei!
Takk for henvendelsen!

Om du har husforsikring hos oss, dekkes vannskadene av akvarium på forsikringen. Selve akvariet dekkes i innboforsikringen.

Om du bor for deg solv, og ikke har noen hus- og innboforsikring, kan jeg godt regne på et tilbud til deg?

Ha en fin dag så lenge!

Med vennlig hilsen
for Gjensidige forsikring ASA
Inaktiv bruker
Spock
Jeg spurte forsikringa, dette fikk jeg som svar: Samme har jeg gjort hos de fleste forsikringsselskap i Norge. Hei! Takk for henvendelsen! Om du har husforsikring hos oss, dekkes vannskadene av akvarium på forsikringen. Selve akvariet dekkes i innboforsikringen. Om du bor for deg solv, og ikke har noen hus- og innboforsikring, kan jeg godt regne på et tilbud til deg? Ha en fin dag så lenge! Med vennlig hilsen for Gjensidige forsikring ASA


Hmmm.. Meget mystisk, for i mine forsikringspapirer fra Gjensidige står det meget tydelig at innboforsikringen dekker vannskader fra akvarium. Jeg har ikke husforsikring siden jeg bare leier nå. Og jeg har IKKE noe spesialforsikring for akvarium/vannskade fra dette.
Inaktiv bruker
Hm, Rart. Dette er direkte kopi fra Eposten min.
Innbo tar akvariet
Og Hus forsikring tar vannskaden på huset.
Virker jo ganske logisk.

De som leier ut til deg SKAL ha hus forsikring
Inaktiv bruker
Angående muggsopp; ja det er skummelt.

Jeg eide et hus med muggsopp i et vegg-til-vegg-teppe og utviklet alvorlig muggsoppallergi som jeg har hatt i 20 år nå. Bodde i det huset i knapt 1 år før jeg hadde utviklet allergien.

Hunden min hadde også påvist muggsoppallergi ved blodprøve. og fikk infeksjon i pelsen , klødde seg til blods. Dyrlegen sa til meg "muggsoppallergi blir man aldri kvitt, så du må avlive hunden." Men, hunden ble bra når jeg flyttet fra huset. Det ble ikke jeg.

Man tror kanskje at muggsopp kun sitter i treverk, men mugg vokser likegodt på mur/betong/murstein etc. og ofte er det skjult i vegg-til-vegg-tepper.

Har man først utviklet muggsoppallergi så reagerer man svært kraftig på muggsopp og må også holde en diet fri for mugg, gjær, sopp og alt som er gjæret, samt at man også reagerer på visse tilsetningsstoffer som feks sitronsyre E330. Man vil også kunne reagere kraftig på mugg i luften om sommeren.

Så fuktighet i /gulv og muggsopp - er IKKE noe man skal ta lett på.
Inaktiv bruker
Spock
Hm, Rart. Dette er direkte kopi fra Eposten min. Innbo tar akvariet Og Hus forsikring tar vannskaden på huset. Virker jo ganske logisk. De som leier ut til deg SKAL ha hus forsikring


Det høres logisk ut ja.. Jeg må finne frem de forsikringspapirene og sjekke igjen skjønner jeg :0)
Ville bare oppdatere denne saken.

Fikk opp vannet veldig fort. Kastet alle tepper/filttepper som gikk vegg til vegg.
Dagen etter var betongen knusk tørr!
Satt forresten inn en sånn oljeovn for varmens skyld med tanke på tørkingen.
Ser i hvertfall veldig bra ut.

Det er godt det ikke er lenge til vi skal pusse opp der
Janne
Å ringe forsikringsselskapet for 140 liter vann kan da umulig svare seg? Har du toppforsikring som dekker slik vannskade er egenandelen som regel helt opp i kr. 6000,-


Jeg fikk ødelagt isolert tregulv i kjellerstua da ca 55 liter vann rant ut fra et av akvariene. Ringte If for å få råd om skadebegrensning og fikk vite at de dekket skaden og at de bestilte takstmann. De dekket kostnadene med å legge helt nytt gulv, fjerne det gamle etc.

Da trådstarter skrev sitt første innlegg, sa han ikke noe om at det var kjellergulv av betong med teppe over. Da hadde mitt råd vært et annet enn å ringe forsikringsselskapet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap