- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ny hovedfisk i 400l
Ny hovedfisk i 400l
Jeg er på jakt etter en ny hovedfisk i min 400l. Har hatt Scalare som hovedfisk fram til nå. Ønsker å bytte de ut med noe annet. Ønsker en fisk med bra størrelse som viser godt igjen.
Har fra før av 10 fullvoksne Kardinal Tetraer (ca 2 år gamle). Ca 25 purpurhode barber. 10 stk Rød regnbuefisk (snart 2 år gamle de også). 4 Ancistrus.
Forslag?
Har fra før av 10 fullvoksne Kardinal Tetraer (ca 2 år gamle). Ca 25 purpurhode barber. 10 stk Rød regnbuefisk (snart 2 år gamle de også). 4 Ancistrus.
Forslag?
Postet 17.01.12 kl 07:34
Vannverdier
Hvilke vannverdier har du per nu? Det er sentralt i forhold til hvilke typer fisk som trives.
Men barbene er jo forholdsvis livlig fisk så kan være greit å ha samboere som trives med det. Tenker du en gruppe eller et par som hovedfisk?
Men barbene er jo forholdsvis livlig fisk så kan være greit å ha samboere som trives med det. Tenker du en gruppe eller et par som hovedfisk?
Postet 17.01.12 kl 08:03
Postet 17.01.12 kl 09:55
Postet 17.01.12 kl 10:06
Ta en titt på Hypsophrys nicaraguensis , Nicaraguaciklide.
De liker Ph over 7 og hardt vann. Dine verdier går greit selv om de kunne hatt høyere GH.
Jeg falt for denne fisken og har nå 4 ungdommer i karet. Håper to av de danner et par.
De er livlige, uredde og nysgjerrige. Når de farger ut som kjønnsmodne blir de vakre.
De liker Ph over 7 og hardt vann. Dine verdier går greit selv om de kunne hatt høyere GH.
Jeg falt for denne fisken og har nå 4 ungdommer i karet. Håper to av de danner et par.
De er livlige, uredde og nysgjerrige. Når de farger ut som kjønnsmodne blir de vakre.
Postet 17.01.12 kl 11:05
fiskereinertTa en titt på Hypsophrys nicaraguensis , Nicaraguaciklide. [URLBLOCK1] De liker Ph over 7 og hardt vann. Dine verdier går greit selv om de kunne hatt høyere GH. Jeg falt for denne fisken og har nå 4 ungdommer i karet. Håper to av de danner et par. De er livlige, uredde og nysgjerrige. Når de farger ut som kjønnsmodne blir de vakre.
Den så veldig fin ut! Er den vanskelig å få tak i?
Postet 18.01.12 kl 11:08
Postet 18.01.12 kl 12:23
Postet 18.01.12 kl 14:34