Hjelp, kampfisk hannen min har laga et skumrede.

kampfisk hannen min har laga et skomrede og er gått avmokk på dama si!!!
hva skal jeg gjøre????

takk nemmelig for all info!!!
Ta hun i et eget akvarium. Di skal helst kun være sammen når du vil at de skal få yngel. Er han ikke klar så får hun som regel kjenne det. Man kan omså gi han en dame til for at den ene ikke skal få all julinga. Men det beste er å la en kampfisk hann gå alene, når han er aggresiv.
Ja...
planen var jo å prøve å få yngel,men det virker ikke sånn får de....

for en tilfeldighet!!!
jeg og holder på med å oppdrette Kampfisk NÅ jeg også
ja det var det har din han laga skomrede? og har du no informasjon?
han har laga 2 skumreder før med egg, men er det andre fisk også der skumredet er, er det håpløst på å få yngel her er en link som beskriver AKKURAT hvordan man får oppdrett på dem:
Hannen maser på hunnen til hun er egglegginsklar. Dersom han er svært aggressiv, kan han ta livet av hunnen(hun kan dø av stress bla. ).. hannen og hunnen bør separeres etter eggsankingen. Anbefaler deg å lese på: kampfisk.tk/ (i morgen)

Om du har mulighet bør du separere de.
Plasser hunnen i en yngelboks til hun er klar til å legge egg.
Hunnen stiller seg i en 45 graders vinkel og har tydelige loddrette striper på kroppen sin når hun er helt klar. Sørg for at hannen har laget litt skumrede før du slipper ut hunnen til hannen. Viktig med gjemmeplasser for hunnen da hannens "flørting" kan drepe henne..

Lykke til =P
Det med loddrette striper på hunnene er umulig å se om hun er av de nye fullfargevariantene som har kommet...
:)
okda tar jeg ho i en fødeboks

takkk

hannen min har mistet nesten alle eggene fra skumredet i grusen mens jeg var på skolen

Neste gang får de leke uten bunnlag!!!
Inaktiv bruker
Hvordan er det om man "Overfører" skummredet i ei Rugekasse/Rugenett?
Kampfisken befrukter og flytter et og et egg i munnen og legger det i skumredet.
Derfor har det ingen hensikt å flytte skumrede, som bare er ”bobler” kampfisk hannen lager for å bevare eggene i. Dersom man vil bevare skumrede mot bevegelser i overflaten kan man dele en isopor kopp og legge denne over skumredet.
Dersom eggene faller mot bunnen, er de nok ikke befruktet.
Inaktiv bruker
Tenkte jo da etter at eggene var befruktet.
Spock
Hvordan er det om man "Overfører" skummredet i ei Rugekasse/Rugenett? :)


Du tar rugekassa ned i vannet, under skumredet, og løfter rugekassa opp sånn at skumredet havner inni rugekassa. Ferdig arbeid.
Inaktiv bruker
Kampfisk
[QUOTE=Spock]Hvordan er det om man "Overfører" skummredet i ei Rugekasse/Rugenett? :)


Du tar rugekassa ned i vannet, under skumredet, og løfter rugekassa opp sånn at skumredet havner inni rugekassa. Ferdig arbeid.
AKKURAT sånn jeg tenkte det kunne gjøres Som om du stjal ordene ut av hodet på meg.
Kampfisk
[QUOTE=Spock]Hvordan er det om man "Overfører" skummredet i ei Rugekasse/Rugenett? :)


Du tar rugekassa ned i vannet, under skumredet, og løfter rugekassa opp sånn at skumredet havner inni rugekassa. Ferdig arbeid.

Jeg gjorde dette men "Karate" oppdaga eggene å da ble han sint så jeg la eggene tilbake
jeg har bare en hannkampfisk jeg, han går sammen med eplesnegler og corydoras.-) han må klare seg med meg han Mattis.-) kommer svømmende med en gang jeg kommer på jobben om morran og virker så happy så.-) tror kampfisker kanskje har det bedre alene, vet ikke.-)?
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap