Beskrivelse av rili reker!

Jeg har lave en beskrivelse af Rili rejen, men den er på dansk så jeg håber i forstår det. Ellers er det noen gode bilder

http://akvariedyr.dk/rili.html
Plussmedlem
Nå har du hvertfall gjort Kaja fornøyd... )
milo
Nå har du hvertfall gjort Kaja fornøyd... :-))

Og meg, som leser Kajas tråd og har slitt veldig med hva Rili var Androidsk for...
Plussmedlem
Vært inne og lest litt på den siden nå, blir nok å lese mer der ja... ))
Tak
dobbelt post
Bjarne Dahl
Tak for jeres ros. Er der mange der har Rili rejer i Norge? I Danmark bliver den mere og mere populær sammen med den gule reje: [URLBLOCK1]
Mine rili'er
Vi smøg oss oppi akvariet her for å vise frem noen bilder av disse vakre rekene....
sorry dobbelt
Fant samtidig ut at 5 av 10 garantert er damer siden de går med egg, 2 på rygg og 3 på magen og det ser ut som eggeklasene har blitt større en første gang jeg så egg.
Har kull i 3 stadier fra før og de kom i hus i desember så artig at de trives.
Jeg hadde egentlig aldri hørt om de før jeg fikk se de,
og selvfølgelig fikk bli med meg hjem.
Og en stor takk for beskrivelsen din!
Milo dro meg inn i stuen så jeg fikk lest den:d

Jeg har også fått med meg at det har kommet to nye fargevarianter: Neocaridina Heteropoda "Blue Rili Sakura" som tilhører Mikael Nadal og "Orange Rili" som tilhører Gerd Arndt, begge er ifra Tyskland.
Bilder ligger på forsiden til redbee.se

Disse rekene er bare så flotte!
krysser fingrene for masse mini-reker hos deg etterhvert
Rilli rejer!
Husk at fjerne dem der ikke er af høj standard, det vil du ikke fortryde senere.
Bjarne Dahl
Husk at fjerne dem der ikke er af høj standard, det vil du ikke fortryde senere.

Her er det alltid bruk for reker med til rengjøringshjelp hos Cory yngelen så alle som ikke holder mål, får leve lykkelig resten av sine dager der....
Sjekket tegninger på de som har satt opp fargene sine når jeg gjorde om i karet her om dagen og de 2 første (små) kulla hadde like pene rene tegninger og farger alle sammen så det ble jeg skikkelig overrasket over.
Trodde det alltid var noen utskudd i hvert kull.

Men da over til ett spørsmål angående når barna selv begynner å få barn.
De eldste kan max være 35 dager gamle men så tydelig 3 stk idag som har fått karakteristisk hvit flekk i nakken.
Liten men alikevel synlig.
Det går godt!
Lyder til du har helt styr på dine rili rejer, men det er vigtig at fjene dem der bliver for røde eller ikke har de tydelige striber. Ellers ender du med en alm. rcs reje.
Plussmedlem
Bjarne Dahl
Lyder til du har helt styr på dine rili rejer.

Ho snakker bare om reker for tiden...
Faktisk så snakker ho så mye om reker at jeg drømmer om det om natten, kjempestore reker over hele..... :-p
Bjarne Dahl
Lyder til du har helt styr på dine rili rejer, men det er vigtig at fjene dem der bliver for røde eller ikke har de tydelige striber. Ellers ender du med en alm. rcs reje.

med hvit flekk mener jeg egg
:=)
:=)

Håber snart der kommer flere farver af rili rejer, de er så nemme og flotte.
Bjarne Dahl
:=) Håber snart der kommer flere farver af rili rejer, de er så nemme og flotte.

Ja det håper jeg også på.
Og de to fargevariantene orange/hvit og rød/blå som finnes i tyskland nå var virkelig lekre!

Bare å vente i spenning for å se når de kommer på markedet
Rili blå og gule
Jeg var i Tyskland i dag, og de forventer at have Blå og Gule Rili rejer inden for 2 måneder. Det glæder jeg mig til.

Det kunne være sjovt at få flere end bare de røde varianter: http://akvariedyr.dk/rili.html

Men nu skal jeg først til Danmarks største akvarie messe i Vejle i weekenden, ingen fra Norge der tager den lange tur? :=)
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap