Fisker i lek

Hei, kan en Ancistrus sp L144A, Guldancistrus, albino. ha lek med en vanlig Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´ ?

og hvordan ville yngelen sett ut?

det er forskjellige typer fisk som kan pare sammen ja, så det kan være at du får hybrider
Det er ikke populært å lage hybrider, så dette bør du prøve å unngå.
Sissimor
Det er ikke populært å lage hybrider, så dette bør du prøve å unngå.

Kanskje ikke pupulært og lage det, men kan jo vær spennende?
Det er ikke spennende, men fullstendig ødeleggende om de kommer ut på markedet. Det er gjordt før, og disse blir gjerne flekkete eller skjoldete.
IAK
[QUOTE=Sissimor]Det er ikke populært å lage hybrider, så dette bør du prøve å unngå.

Kanskje ikke pupulært og lage det, men kan jo vær spennende?

Selv om dette er svaret til en som ennå ikke har nådd tenårene, mener jeg dette var et inkompetent svar. Det å lage hybrider er IKKE spennende, men høl i hue!

Det kan skje ved uhell, men når en gjør dette med vilje, og har kunnskapen om at dette kan skje, ja da mener jeg en er meget langt utpå jordet. Kjøp deg heller et par med albino ancistrus eller et par med L144 om du absolutt vil ha noe annet enn en vanlig ancistrus sp oppdrettsvariant.
guppy-lennart
da må jeg bare vente til dette skjer :)

Hva skal du med dem?

De fleste akvarister er sterkt imot hybrider, og det er noe du aller helst bør unngå. Hvis det likevel mot formodning skulle skje, så sørg for at de aldri kommer ut på markedet.

Som Håvard Støre Andresen en gang sa det; Spredning av hybrider er brønnpissing.
Hadde jeg fått hybrider så hadde jeg tatt livet av yngelen for å si det sånn.
Ikke lag hybrider! Det er ikke noe spennende, men rett og slett det motsatte.
Du ødelegger arter, kommer slike inn på markedet kan det ødelegge ryktet til akvarister osv.
Så ikke lag hybrider!
guppy-lennart
Ancistrus sp L144A, Guldancistrus

Fiffig handelsnavn på albino Ancistrus sp. "oppdrett"...

guppy-lennart
hvordan ville yngelen sett ut?

Dersom den brune ikke er bærer av albinogen vil all yngel bli brune, men de vil ha albinogen.
Dersom den brune er bærer av albinogen vil halvparten (statistisk sett) av yngelen bli albino, mens de andre blir brune med albinogen.

Det blir feil å snakke om hybridisering for dette er snakk om "samme" kulturvariant. Men å spre gendefekten albinisme videre med viten og vilje er ikke bra, etter min mening.
Åh, så dette er bare en vanlig albino? Skikkelig juks å kalle den L144 da...
Ancistrus sp L144A, Guldancistrus, albino

Om dette er ETT navn på EN fisk du har fått av selger, er du grundig lurt.
L144 har sorte eller blå øyne og albino har røde øyne. Gul fargen er også forskjellig sammen med mønster
Sissimor
Skikkelig juks å kalle den L144 da... :(

Fisken som gjerne kalles L144 i Norge er dessverre ikke noe annet enn en kulturvariant den også. Å holde den sammen med den vanlige oppdrettsvarianten bør derfor spille liten rolle; same shit, new wrapping.
Donald
[QUOTE=Sissimor]Skikkelig juks å kalle den L144 da... :(

Fisken som gjerne kalles L144 i Norge er dessverre ikke noe annet enn en kulturvariant den også. Å holde den sammen med den vanlige oppdrettsvarianten bør derfor spille liten rolle; same shit, new wrapping.

Forsåvidt sant det Donald ettersom det kun har vært ett individ av den "Originale" L144. Men en trenger ikke likevel lage mer rot enn det allerede er....
LOFFA
Men en trenger ikke likevel lage mer rot enn det allerede er....

Det er vanskelig å lage mer rot enn det allerede er. Markedet oversvømmes av "L144" med brune flekker, så det sier vel sitt om opphavet...

Men det er fremdeles mer å tjene på den gule varianten, så eg skjønner godt at begrepet L144 lever i beste velgående.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap