Scalare tok seg en jafs av halen til ancistrus!

scalaren jeg overtok for noen dager siden tok seg en skikkelig jafs av halen til den lille ancistrusen min! den mangler nesten hele halefinnen sin Hva i allverden kan jeg gjøre for den lille? Han eter og svømmer som vanlig, men vil halefinna vokse ut igjenn? Kan den leve et godt liv med denne skaden?

Avliving må bli siste utvei, så jeg vil gjøre alt jeg for denne karen.
Finner
vokser i utgangspunktet ut igjen. Spørsmålet er jo om scalaren vil fortsette å hakke på den. Men de beveger seg normalt i veldig forskjellige deler av akvariet ... Er karret lite eller hadde scalaren lagt egg i nærheten?
Ja, karet den går i nå er litt lite til den.
Scalaren skal over i et annet kar om noen få dager, og der skal den være til jeg får omplassert den. Den har hakket etter andre fisker også.
Den er enslig for øyeblikket så egg har den nok ikke. Den er nok bare grinete generelt, da den har plukket skjell av en koi den gikk sammen med før jeg overtok dem.

Har forøvrig om-møbelert i akvariet i dag og laget en liten skog med planter og flere gjemmeplasser slik at scalaren ikke får tak i de mindre fiskene mine.

Men, jeg blir overlykkelig sålenge halen til ancistrusen vokser ut igjenn. den er en ganske ung fisk, vet ikke om det gjør saken bedre eller ikke. Men håper inderlig på det. Har jo blitt veldig glad i fisken iløpet av disse få ukene jeg har hatt den.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap