Panaque maccus (l104) oppdrett?

Hei! Et kjapt spørsmål ang klovnepleco... Hvis en har en han og en hoe i et akvarium, er det mindre sjansje for at det blir noe egg/yngel da? Bør man ha grupper an indvidiver?
Dan a
Hei! Et kjapt spørsmål ang klovnepleco... Hvis en har en han og en hoe i et akvarium, er det mindre sjansje for at det blir noe egg/yngel da? Bør man ha grupper an indvidiver?

Om jeg skjønner spørsmålet ditt, Dan, er dette et opplagt ja. Jeg har ingen erfaring eller kunnskap når det er snakk om klovnepleco. Jo større gruppe fisk, jo større sjanse for oppdrett.

Men får å si det slik får du mer yngel ut av en gruppe enn et par. Dette betyr ikke at du har noen garanti for at en hanne av noe slag vil leike med alle huene du setter inn i karet ditt.

Det blir som med oss mennesker, noen damer liker vi, noen ikke...... Noen vil vi ha, andre holder vi oss unna. Litt flåsete sagt, men det fungerer slik i dyreverden også....
Ville dere tatt en han og to huer da eller?
Vis du skal kjøpe ungfisk bør du kjøpe 5-6 stk, men kjøper du en lekstrio så trenger man ikke flere!
Tenker å kjøpe voksne invidiver på dahlsdyrerike for 149,- pr stk. Altså da 1 han og to huer.
Men er det lurt å ha to huer til en han?
Artikkel om l-104 oppdrett
Hei Dan jeg tror jeg har linket til denne artiklen da du er veldig ivrig på annonsene mine
Klovnepleco
Og vis du leser innlegg nr 4 fra meg kan du få litt exstra info.
Og en gruppe er helt klart bedre en 1 par!!
Jeg samlet VF eksemplarer rundt i hele østlandet våren 08 og det tok ca 1 1/2 år før det skjedde noe. Så lett er det ikke..
Ynglen vokser mega sakte så disse er vel ikke kjønnsmodne før den er en 2,5 år gamle.
Og alltid ha en 50 % mere huler en du har par da dem er ganske kranglete under brunst tiden.
Hei Buskiz og takk for nyttig info!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap