Hva kan brukes som huler?

Hei.
Lurer litt på hva som kan brukes som huler..

Vet om kokkosnøtt men er det noe man kan tilfeldigvis ha liggende hjemme?


Eller hva bruker egentlig folk som huler ?
Har stort sett kjøpt kunstige trestubber i plast på akvariebutikken, samt noen skiferhuler og keramikkhuler. Har også laget et par stykker selv, av fliser og akvariesilikon, men dem må jeg gjemme under røtter o.l. pga. utseendet. :p

Hvis du har røtter og/eller stein som du kan lage en haug/stabel av i akvariet, dannes det masse naturlige huler mellom disse.
når det gjeldr plast, er det noen spesielle plasttyper man kan ha i? eller er det noe som er farlig ?

kan man bruke fliser altså, må man koke dem eller behandle dem med noe da?
Jeg brukte bare flisene slik de var, men jeg vet ikke om det finnes forskjellige typer som kan inneholde farlige kjemikalier?

ABS-plast og annen plast som kan brukes til matbeholdere, kan også fint brukes i akvariet.

Ellers, hold deg til hard plast. Det er stort sett mykningsmidlene i mykplast (i hvert fall de som brukes i PVC) som er farlige når de lekker ut. Er plasten hard, er den mest sannsynlig trygg.
ok=) da skal jeg prøve lage meg noen huler
Prøvde meg på en kjapp hule for å se

Her er det ferdig limt så får det bare stå tørke en stund
Har faktisk hatt god suksess med svarte plastikkrør, har i malawikaret under alle stenene, og der foregår lek hele tiden

ellers så såg no hulen din ganske greit ut
bare passe på at silikonen du bruker ikke er tilsatt soppdrepende middel og at den tåler vann
Store plastikkrør eller?

Aquasil heter silikon.. Kjøpt i dyrebutikk
Og resultatet ble :
Ganske førnøyd med hvordan det ble seendes ut

Hva synes dere?
JoakimL
Ganske førnøyd med hvordan det ble seendes ut:) Hva synes dere?


det ser utrolig bra ut!

flink du er
Takker så mye Linda utrolig gøy prøve diverse
JoakimL
Takker så mye Linda:) utrolig gøy prøve diverse:)


ja, blir fristet til å prøve selv..
hva slags materiale har du brukt?
Nei guri, de hulene dær var jo flotte! Det må jeg si, nå inspirerte du meg
Linda : Jeg har brukt veggflis som jeg har kappet opp i biter , så limt samen med akvariesilikon så limt på en del av steinene som er på bunn

Sabrina : Takk takk tenkte bare jeg skulle prøve for morroskyld, og ble ganske fornøyd selv faktisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap