Vurderer corydoras.

Planleggingen er i full gang da jeg kanskje får kjøpt meg ny pumpe til akvariet senere i dag. Selv om det blir en god stund til det blir noen fisk i karet så vil jeg alikevel bestemme meg tidlig for hva jeg vil ha, og nå har jeg jo god tid til å bestemme meg!

har veldig lyst på Corydoras da jeg synes de er så skjønne vesner. Tenker meg en liten stim på ca 10 stk til å begynne med.

Har vurdert Eques, Aeneus, og Venezuelanus. Har også lyst til å ha en kampfisk hann, og 2-3 hunner i karet.

Er det noen som har litt erfaring med både Cory og Betta, som vet hvordan de går sammen? Karet er 120 liter og skal lage gjemmesteder. (:

Har veldig lyst på Eques men har oppfattet at den er vanskelig å få tak i..? Hva ville i såfall ca 10 stk kostet?

Ser at temperaturen på Venezuelanus skal ligge på mellom 19-25 og kampfisken trives i 24-30. Vil begge artene trives i 24-25 grader?

Ble et litt rotete innlegg, men men..
Jeg har kampfisk og Cory i samme kar Aeneus og en Julii (som skal flytte til eget kar når den får kompiser ) Jeg har 24 C i karet mitt.

Men her inne er det flere som er Coryfrelste og kan masse-masse om det, så regner med at du får flere svar kjapt
Har coryer sammen med batta-familie i 2 kar, og det funker utmerket det

Eques er dyre, og vanskelig å få tak i ,så mulig det er bedre å satse på venezuelanus. Disse er også skikkelig flotte, og ganske små, slik at du har plass til en fin stim.

Det er flere i nærområdet ditt som dretter venezuelans, så det burde være greit å få tak i noen flotte eksemplarer privat.

Dahls Dyrerike i Moss har forresten eques på lista nå, så du kan jo ringe og høre med dem ;D
Jeg ville absulut valgt Corydoras venezulanus, hvis du aldri har hat coryer før
Disse er nydelige å enkle å drette. Jeg har en fin gruppe av disse nydelige coryene i 24c.
Så det vil gå fint. Å cory og bettaer går veldig fint sammen etter min mening.
Har osså Ca 70yngel som går i nesten 26c. Å har faktisk funnet egg hos de (så er kanskje ikke yngel lenger )

Venesulanusene er osså veldig lette å holde Å osså veldig billige i forhold til eques. Jeg tror nok eques kan komme opp til Ca 700 stk. Så blir kanskje lit dyrt for 10
Men du får fint 10 venesulanusene for under prisen for en eques
Mange mener osså at veldig fine venesulanuser er finere en eques.


Det er bare en ting som er viktig med venesulanusene. At du må plukke ut de fineste. For det finnes noen som er helt blasse.
Takk for svar! Da tror jeg det blir det nok venezulanus! Fyker til dyrebutikken og skaffer pumpa og noen planter nå.
Høres bra ut det valget.

Jeg hadde i vertfall ikke valgt aneus.
Ja ja de vil nok få det veldig fint.
Hvis du snart skal ta deg turen mot Oslo så har jeg venezulanus mange å
Venezuelanus/aeneus
palett chikliden
Jeg hadde i vertfall ikke valgt aneus.


Hentet fra Venezuelanus-profilen :
"Av vitenskapen fortsatt ment å være et synonym til C. Aeneus, men mange eksperter innen hobbyen mener det er en egen art fordi den er mindre enn C. aeneus, har mere kompakt kroppsform og har et annet mønster og kolorering."
Får kanskje vente til vitenskapen og hobby-ekspertene er blitt enige før
vi bastant kan si at det ikke er en av mange Aeneus-varianter........ ?
palett chikliden
Hvis du snart skal ta deg turen mot Oslo så har jeg venezulanus:) mange å :)


Hvis du har ca 10 stk om en måneds tid så er jeg nok veldig interessert! ^^


Det har jeg vet du bare å ringe
Dahls har faktisk C. eques inne nå, 300kr pr stk. Dvs 3000kr for 10stk. Holder meg nok til å titte på C. eques når jeg skal dit etterpå
C. Eques er gjerne bortbestilt allerede før de ankommer butikken, de hos Dahl's kom inn på onsdag og var vekk på fredag.
Men det er mye annet fint å se på der, b.l.a. corydoras robinae (flagghale corydoras) den er veldig fin
Der har du rett, C. eques hadde forsvunnet fort, ja Men er som alltid mye spennende å hvile øynene på der! C. duplicareus fristet veldig for min del, C. adolfoi er neste fisk på innkjøpslista, men dobbeltgjengeren stiller sterkt. Holdt meg unna fristelsen denne gangen
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap