Hvilken cory?

Dette er Kurt, som ble kjøpt i en dyrebutikk. Mannen husket ikke hva han het, men han så så ensom ut der han svømte rundt alene på grov grus, at jeg måtte kjøpe ham. Han går sammen med flere paleatuser og juliier, men jeg vil gjerne få tak i noen kompiser til ham. Kan det være en punctatus? Beklager dårlig bilde, men han står ikke lenge rolig denne karen. Det er da altså den i midten.

Corydoras brevirostris i midten?
De andre to ser ut som leopardcorydoras og flekket pansermalle.
Ja, de to andre vet jeg. Det er den i midten jeg lurer på. Jeg synes den du nevner ser mer gul ut på hodet enn min? Litt annerledes i prikkene også?
Er ikke så lett å se på bilde. Jeg kjenner ikke igjenn så mange forskjellige coryer på strak arm, og den jeg nevnte synes jeg lignet mtp prikker, halemønster og slikt. Men det kan jo være noe annet også. Har du mulighet å ta bilder fra flere vinkler? det kan gjøre det lettere å se forskjeller
Skal prøve å få tatt noen flere bilder senere i dag. Bruker så mye tid på å finne riktige innstillinger på kameraet, at det stadig må lades.
Den ligner jo veldig på bevirostris.

[External Image]
(bilde fra fiskebasen)
Epla
Skal prøve å få tatt noen flere bilder senere i dag. Bruker så mye tid på å finne riktige innstillinger på kameraet, at det stadig må lades. :-)

Skjønner, men innen da kan det jo hende at det kommer noen som er litt mere inne på cory som kanskje kjenner den igjenn forhåpentligvis
Fikk tatt noen flere bilder. Han - eller hun, for alt jeg vet, er litt mer sky enn de andre. Mulig det er fordi han er "alene" mens de andre er flere av samme underart.

Vel, her er noen flere bilder.
Thesaura
Den ligner jo veldig på bevirostris. [img]http://akvaforum.no/images/fish/corydoras_brevirostris_03.jpg[/img] (bilde fra fiskebasen)

Enig med deg. Ser sånn ut.
Vel, jeg takker ydmykest for at folk engasjerer seg, men jeg er jaggu ikke sikker. Jeg synes Kurt har mer sort under øynene og på ryggfinnen, og mer uregelmessig prikkemønster enn den dere viser til. Kan det være så store forskjeller innen underarter?
Ingen som har noen andre forslag?
Prøv å let lit selv å skriv opp forslagene dine da så enten støtter man deg eller så mener vi at det er en anen art. Bare å prøve å lete selv
palett chikliden
Prøv å let lit selv å skriv opp forslagene dine da :) så enten støtter man deg eller så mener vi at det er en anen art. Bare å prøve å lete selv :)

Jeg har googlet som bare pokker jeg, og jeg fant et bilde av en punctatus som var veldig lik min.

Beklager om du synes jeg virker eplekjekk, men jeg vil jo bare skaffe kompiser til lille søtnosen. Han/hun er forøvrig ganske stor i forhold til paleatusene og juliiene. Kan det være en ledetråd?

Epla
[QUOTE=palett chikliden]Prøv å let lit selv å skriv opp forslagene dine da :) så enten støtter man deg eller så mener vi at det er en anen art. Bare å prøve å lete selv :)

Jeg har googlet som bare pokker jeg, og jeg fant et bilde av en punctatus som var veldig lik min.

Beklager om du synes jeg virker eplekjekk, men jeg vil jo bare skaffe kompiser til lille søtnosen. Han/hun er forøvrig ganske stor i forhold til paleatusene og juliiene. Kan det være en ledetråd?

Nei, eplekjekk er du langt ifra ( heller veldig hyggelig) selv om du kaller deg epla
Å det beste med deg er at du tenker på fisken
Takk for det, palett chikliden. Setter pris på alle innspill her. Det blir litt vanskelig å bestille fisk om jeg ikke vet hva de heter.
Vanskelig det her, for det er så mange som ligner! Ligner litt på laucomelas også, men din har vel spissere snute...

Sjekk agassizii og melanistus også...

Men det er godt mulig det er en brevirostris altså.
Måtte visst inn på NettAkvariet for å få rett svar, gitt.

Samme hvor svaret kom fra, egentlig. Jeg er bare glad for å kunne skaffe Kurt/Kurtine noen å være sammen med. Håper jeg får tak i noen artsfrender nå, da.
har du sjekket fiskebasen her på akvaforum?
den er lettere å lete gjennom enn å rote seg bort i google
har forresten slike coryer selv, leucomelas. de er morsomme fisker )
Jepp, det har jeg. uten å bli så mye klokere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap