Importere kampfisk/bestille over nett..?

Vet ikke helt hvor jeg skal sette denne tråden, beklager om den ligger feil.

Jeg har blitt helt betatt av Halfmoonn betta. Disse har jeg aldri sett i en vanlig dyrebutikk. Mener jeg så en i går da jeg var på Akvarie magasinet. Har tittet en del rundt på nett og det er en del reklamer for betta som du kan bestille på nett og få i posten.

Er det noen som har erfaring med dette? Bettaene kommer da ofte fra Thailand og det er jo sinnsykt langt selv med fly...

Har du spurt på dyrebutikken om de kan ta inn en til deg? Mange dyrebutikker tar inn fisker på bestilling, og jeg tror nok at det både er lettere og billigere enn å inportere selv
Ja, glemte å nevne det. Har planer om å spørre på Akvariemagasinet, men tror kanskje det er lettere å få tak i akkurat hva man ønsker seg om man snakker rett til de som importerer.. På en annen side er jeg litt redd for at jeg ikke har noen garanti på at jeg noen gang får fisken. Og hvis jeg får fisken, vil den da være i live?
Ja det er klart at en reise fra thailand kan være svært stressende for en fisk.
Hvis du får tak i en importør med godt rykte så kommer nok fisken fram, men man vet jo aldri egentlig. Men spør på dyrebutikken hvem som importerer for dem, kanskje de kan hjelpe deg vidre?
Tror det er lurest å få butikken til å ordne dette ja!

Om det skal sendes til deg som privatperson kan man ikke bruke Posten på levende dyr og transporten blir sikkert kjempedyr!
Det nok kanskje best ja. Tror jeg tar en telefon til Akvariemagasinet og hører hva de kan gjøre (:

Takk for alle svar!
Hva var svaret?
Nysgjerrig må vite... I tillegg til at det selvsagt er gulle godt å vite om dette faktisk er mulig.
Lurest og billigst å la dyrebutikken ta seg av bestilling av halfmoon ja, MEN kvaliteten kan være så som så også. Min halfmoon lignet mer på en superdelta/"quartermoon" :P Men det er ikke butikkens feil, så jeg har bestilt meg en red dragonscale halfmoon som kommer på onsdag
Hvor lang tid tar det sånn ca når man bestiller? (:
Jeg har kjøpt half moon nå nylig, en rosa en Han er kjempefin, en av de fineste fiskene jeg noen gang har sett. Det viktigste er at man får noen som virkelig kan dette med import til å få de inn i landet, selv er min fra midtøsten. Han som bestiller inn her driver privat butikk, å tar inn fisk på bestilling for de som vil ha. Hvis du har en i ditt område som driver privat akvariebutikk så burde du absolutt kontakte dem, da dyrebutikker (etter min erfaring) ofte kjøper fisk ifra Norge, eller får dem gratis mot inbytte i for. Er kjempefornøyd med fiskene fra han som driver privat, har aldri vært noe død pga sykdom.

Har en super delta fra samme importøren, en hvit en.. han gikk det også supert med.. aktiv allerede en time etter vi fikk han i karret sitt halfmoonen er enda litt slapp, men det kommer seg, å han spiste for første gang igår som jeg har sett.
Lykke til, disse halfmoonene er virkelig noe for seg selv, håper du får tak i en!

(legger ved bilde av min rosa, ca en halvtime etter han kom i karret sitt)
Nydelig!
Har hørt med Dahls dyrerike i moss, og de bestiller fra thailand om ca en uke tror jeg. Skal ta meg en tur ned og se om jeg finner noe jeg liker, hvis ikke skal jeg høre med Aquamanias på kløfta. Noen som tilfeldigvis har noen erfaringer med ham?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap