Hva har jeg?

bilde 1 og 2 er en scalare men hvilken type?,har 2 stykker.

bilde 3 og 4 aner jeg ikke hva er! hvet dere? har 3 stykker,2 er litt større en den siste.

takknemelig for all informasjon!
Bilde ditt funker ikke? Ikke hos meg iallefall. Kan du prøve å laste opp på nytt?
akvariumgalen
bilde 4 =

[External Image]
Yunnanilus cruciatus
Blir kalt for stripete dvergbotia.
Ja nå funket alle bildene
De med striper vet jeg ikke. Men scalarene kunne ligne litt på altumscalarer. Men det kan jeg desverre ikke si helt sikkert.
Hvis du søker på scalare i søkefeltet på venstresiden her, så får du opp 3 forskjellige typer scalarer. Der står det greit beskrevet hva som er forskjellen på dem.
Ja..
disse scalarene har et slags blått/grønt felt med gjellene(ses bare fra noen vinkler)
sier det dere noe?
Jarle F
[QUOTE=akvariumgalen]bilde 4 =

[External Image]
Yunnanilus cruciatus
Blir kalt for stripete dvergbotia.[/QUOTE

ja jeg tror det er de !

TUSEN TAKKKK!!!

akvariumgalen
disse scalarene har et slags blått/grønt felt med gjellene(ses bare fra noen vinkler) sier det dere noe?

Ja! det får meg til å tro at det er dvergscalarer (Pterophyllum leopoldi)
Og da er jeg ganske sikker egentlig. Dvergscalaren skiller seg fra andre scalarer nettopp fordi den har denne blåaktige flekken så vidt jeg har skjønt og lest om dem.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2226
ja... kan være men den er litt mere grønnakti og ses av ogtill...

disse er 6,5cm lange og 4,5 høye men fikk disse i dag,det var en redningsaksjon hos kompisen min... 160 lakk som bare det så fikk disse 5 fiska..
VF scalarer kjennes igjen ved at de har brune prikker ved ryggpartiet, og sterkt grønnaktig skimring ved gjellelokkene. Oppdretts-scalarer med samme farge/tegning har som regel mistet de brune flekkene.

fant dette på Pterophyllum scalare

kan det være den?

her er det blå prikker på rygg finnen kan det si noe(bilde)??
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap