Vokser halen ut igjen på arowana?

Jeg har en Arowana som har mistet(blitt bitt) litt av halen, er det mulig at den vokser ut igjen, eller er det for mye som har blitt bitt av?
Hvis det bare er selve finna som har mistet en bit, vokser den normalt ut igjen. Men er finneroten tatt også, slik som det ser ut på arowanaen din, så vokser den ikke ut igjen.
Re bitt
s[nn som jeg kan tyde p[ bildet s[ er det liten sjangs for at den vokser ut og blir like fin igjen, men usikker p[ om den vil klare seg uten den halle tuppen, spørs hva slags romkamerater den går sammen med. har litt erfaring med arowanna og vil si dette så ut som en sølv arowana? en vanlig sølv? men arester meg hvis jeg tar feil.
min erfaring med de er at sølv og sort har et veldig rolig tempramang og vil flest ganger få juling av agresiv fisk som er mindre en de. men derimot de andre artene under arowana sier litt mere ifra og blir som regel ensom i tanken.

håper det går bra med fisken din og ønsker deg lykke til.

hvis du har mulighet så put den i et karantene kar så du kan følge med at den spiser og at det ikke blir noen sykdommer i såret..

kun min erfaring dette innlegget.

mvh
Glenn
ååå så kjipt da. Den er sammen med en annen arowana og en beibi paroon i karantene nå. Men det er jo bare en liten bit av haleroten som er blitt bitt av, er det en liten sjans for at den vil vokse ut igjen, eller er det umulig? Ikke så kjekt å hente seg en arowana som blir skadet med en gang..
Men den oppfører seg likt som den andre..
Takk for svar hvertfall
Tror det er lite sjanse for at den vokser ut igjen.
Det toget har nok gått. Den halen vokser ikke ut igjen. Som andre sier, så vokser ikke halen ut igjen om haleroten er alvorlig skadet. Her ser det ut som haleroten er borte, og da er det nok ingen håp.
Arrowana har jo lange rygg og gattfinner og bruker disse like mye som halen når de svømmer, så fisken kan nok leve like bra videre. Men jeg ville tatt fisken over i et eget kar, fôret med proteinrikt fôr og holdt veldig rent vann, i noen uker, slik at såret får gro ifred.
Arrowana er noen kraftige og hardføre fisker, når de vokser til. Unge fisk derimot under 25-30 cm er desverre litt mer utsatt for dårlig vannkvalitet, skader o.l.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap