Rar oppførsel på apistogramma hongsloi!

Den ene hunnen ser liksom baktung ut innimellom, i stad begynte hun plutselig å bøye og bukte seg. Først var jeg redd hun var syk, men ser at det er særlig nå hannen er i nærheten at hun svømmer "rart"... Og han rister på kroppen og dasker etter henne med halefinnen. Driver de rett og slett og flørter/leker? Jeg trodde de var for unge til slikt.

Jeg er uerfaren og vet ikke hvordan jeg tolker dette... Håper noen som har greie på dette kan hjelpe meg! Håper ikke hun er syk. (Hun svømmer stort sett helt normalt, men plutselig ser hun sånn "baktung" ut :S)
Hei.Jeg har ikke akkurat den arten du beskriver men apistogramma cactouides.
Det er så langt jeg kan skjønne lek .Mine gjør noe lignende Hipp hipp bebbiser snart
Her er det små på gang igjen for andre gang på 3 uker. Moro.
Oj da...
Så bra da! Men: Hjelp!! Må vel ut og skaffe et lite ekstrakar, ellers blir vel babyene spist av scalarer og corydoraser:S
Men skal jeg flytte apistogrammaene nå, før de legger egg da? Hvor stort kar må jeg ha til det?
Diskusdrømmer
Så bra da! Men: Hjelp!! Må vel ut og skaffe et lite ekstrakar, ellers blir vel babyene spist av scalarer og corydoraser:S Men skal jeg flytte apistogrammaene nå, før de legger egg da? Hvor stort kar må jeg ha til det?




Du skriver den ENE hua, så regner med at du minst har en trio. Om du har en trio vil jeg anbefale deg et kar på minst 70-80L. Gjerne en 100L. Har selv stort sett apisto i mine 16 kar, og di fleste trenger som regel mer plass enn en tror. Fiskene behøver ikke være så store før di er kjønnsmodne, men det går gjerne 2-4 runder med egg/yngel før di får det riktig til og di får frem yngel som vil leve opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap