Kan en hun kampfisk gå sammen med guppy ? :)

Den går ikke sammen med han guppy, men kan gå med hun. En han guppy har stor finne og er fargerik, og blir da en "trussel" for kampfisken. Men det kommer også an på hvor stort akvarie du har.
En hunn kampfisk er ingen trussel for guppy. Det er hannen som er terretoriell. Skal ikke si noe sikkert ettersom jeg ikke har erfaring med dette, men tror det skal gå bra!
Sorry. Jeg leste feil. Det stemmer. Det er kun han kampfisk som ikke går sammen med guppy. Hun går helt fint.

Beklager feilinfo i forrige beskjed.
Joda!
Husk å se kampfisken som ett individ, å ikke slå alle under en kam. Her går min hanne sammen med mange guppy og platy + en ho.. ingen slåsskamper eller spesiell jaging Du må teste ut å se om hannen reagerer negativt , hvis han gjør det så tar du den ut. Skal gå fint med ho-kampfisk og guppy
Jeg må si meg enig med Mia Heum her.
Har ingen problemer med hverken hanner eller hoer sammen med guppy, Molly eller andre fisker osv. Vi har alle forskjellige erfaringer, så det vil si at det finns ikke noe fasit på dette. Så det eneste vi kan gjøre er å komme med våre egne erfaringer omkring dette og gi så gode råd som mulig. Men det er til slutt du som ser fiskene og kan bedømme hva som vil funke for dine fisker.
en fornuftig mann sa tl meg, ha alle fiskene du vil ha i karet ditt og la de slå seg til ro der før du du setter kampfisken inn,da snakker jeg og om hanne så vil det gå bra stort sett, for kampfisken vil ikke at noen skal komme å ta hans plass,men om andre bor der først så blir han roligere
Har alltid hatt guppy siden jeg begynte med akvarium. Med masse annen fisk opp gjennom årene + alltid en kampfisk hann. Har hatt minst 4 kampfisk hanner opp gjennom de 4 -5 årene jeg har hatt akvarium og det har alltid gått fint
Man skal helst unngå å ha fisker med fargerike slør sammen med kampfisk hann. Men som mange kjenner til så har kampfisker svært forskjellige personligheter, noen er snille og greie, og noen er sure og angriper alt som rører seg.
Jeg har sett kampfisk gå sammen med mange guppyer uten problem, og jeg har også sett kampfisker gå i lag med guppyer der utfallet endte med døde guppyer.
Det er altså svært forskjellig hva som går og ikke går med en kampfisk. Det kan jo være at en hunn-kampfisk er snillere, men man vet liksom aldri helt med disse kampfiskene.

Jeg tror det beste er å prøve seg forsiktig fram, og se hvordan fisken reagerer
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap