Vasspest som knekker og dør

Hei,

Jeg har et helt nyoppsatt kar med 3 vasspest-potter og 3 potter med sverdplanter (har såklart fjernet pottene, men er lettere å forklare med potter).
Men mitt problem er da at vasspesten knekker og dør. Har hatt akvariet gående i en uke nå og mistenker at de knekker på grunn av strømmen av vannet som kommer ut fra filteret (bioflow 3.0)! De er faktisk plassert på andre siden av akvariet.

Den beveget seg veldig mye fram og tilbake, opp og ned. Så skulle jeg å min far prøve å flytte den til et mindre utsatt sted, og den falt rett og slett fra hverandre da han tok i den... Dem så litt bleke ut før vi prøvde å flytte dem, men det er ikke mangel på næring som tok knekken på den.

Håper på å få litt hjelp med dette problemet, takk for gode svar!
Rart, kan det hende plantene ikke er helt friske? Har selv erfart at de mister blader, men ikke at de knekker
Tror de var det...
Hei,

Jeg tror plantene var friske. Men nå har vi fullstendig fjernet dem og ominnredet karet, skal nok prøve meg på egeria densa igjen senere.
Jeg tror vi bare plasserte dem på feil sted i karet... men de knakk etter å ha snurret litt rundt og rundt og opp og ned en stund. Kjøpte dem på akvariemagasinet i Oslo, hvis det kunne lede til noe

Tusen takk for svar
Veldig rart, det er jo kjent for å være en plante som tåler mye og gror som pesten . Fine er de også. Lykke til med andre planter da
Takk, har kjøpt inn hygrophila polysperma og to andre planter som jeg glemte å spørre om navnet på i butikken, har bundet en fast i en rot, det ble VELDIG fint

Skal få lagt ut bilder på profilen etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap