- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Øke gh
Øke gh
Postet 07.04.12 kl 20:46
Inaktiv bruker

Du kan bruke kalkstein i filteret da får du den mest effektive økningen av Gh, det vil også bli mye mer stabilt.
Postet 08.04.12 kl 00:15
Takk for svar. Jeg har en fx 5 og tetratex1200 i karet. Er kalkstenbiter beregnet for filter kassetter salgsvare? Eller må jeg kjøpe en stor kalksten for å kuse den å han bitene oppi? Eller har du andre forslag på hvordan dette gjøres,mengde ol. Jeg trenger gh mellom 10 -20 (tanganyaka kar)
Mvh simms
Mvh simms
Postet 08.04.12 kl 13:49
Postet 08.04.12 kl 15:21
Postet 08.04.12 kl 21:49
Korallsand
hei.
Eg hadde også problem med lav GH, samt også lav KH. Meir nøyakteg hadde eg null i begge pga. me har brønnvatn.
Da eg hadde planlagt å ha snegler i vatnet så måtte eg høyne GH, samt KH for ikkje å få PH-krasj.
Løsningen hos meg er blitt to damestrømper (slike di har på under fine kjoler osv.) med ein til to nevar korallsand.
Veit ikkje kor høg GH du er på leit etter, men min GH steig frå 0 til 5-6 på 4-5 dagar.
Når du har dei i strømper har du også sjangs å ta dei ut når GHen du er på leit etter er der.
Eg hadde også problem med lav GH, samt også lav KH. Meir nøyakteg hadde eg null i begge pga. me har brønnvatn.
Da eg hadde planlagt å ha snegler i vatnet så måtte eg høyne GH, samt KH for ikkje å få PH-krasj.
Løsningen hos meg er blitt to damestrømper (slike di har på under fine kjoler osv.) med ein til to nevar korallsand.
Veit ikkje kor høg GH du er på leit etter, men min GH steig frå 0 til 5-6 på 4-5 dagar.
Når du har dei i strømper har du også sjangs å ta dei ut når GHen du er på leit etter er der.
Postet 20.04.12 kl 16:47
Postet 20.04.12 kl 17:03