Bytte fra grus til biltemasand

Lurer litt på hva som er best egnet framgangsmåte hvis man allerede har grus i en 60L og vil skifte til f.eks biltemasand når planter og fisker allerede er i karret? Burde man ta ut fisken midlertidig i flere 10L bøtter og så bare være så rask som mulig? Noen med erfaring på dette?
Fisk ut
er nok det beste ja. Det blir ekstremt stressende for dem å bli "jagd" rundt mens du plukker ut grusen og derefter er det forholdsvis store sjanser for at en eller flere av dem vil bli truffet av sanden du heller over.

Du sier ikke noe om hvor mye fisk du har eller hvor mye planter, pynt etc som må fjernes, men jeg tror helt klart det beste er å flytte fisken over i en bøtte (som aldri har vært brukt til såpevann). Om du har en luftesten el.l. er det gulle godt men jeg ser ikke for meg at fiskene trenger være lenger i bøtten enn 30-40 minutter så lenge du jobber uten avbrudd og forstyrrelser.

Lykke til.
Det er ikke så mye som må fjernes og ikke alt for mange fisk, så det skal gå greit å få jobben gjort. Noen planter, pynt og steiner kan tas ut forsiktig før fisken flyttes, sånn at de slipper å være så lenge i bøtta tenkte jeg Takk for råd!
Null problem
Måtte det bli akkurat slik du håper innredningsmessig når du er ferdig.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap